Tomorrowland - un film dezamagitor, dar care incearca sa salveze lumea

Tomorrowland este un film dezamagitor pentru adulti, plictisitor, plin de clisee si de teorii greu de inghitit, dar plin de intentii bune. Este aproape dureros sa vezi cum se rateaza un astfel de film, care incearca sa salveze lumea aratand copiilor (si nu numai) ca e cool sa-ti pese de mediul inconjurator, de cauze nobile, de intrajutorarea celor mai putin norocosi etc.

Dar, pana la urma este extrem de greu sa faci un film care sa-i vrajeasca si pe adulti si sa nu-i piarda nici pe copii. Sa speram totusi ca Tomorrowland va avea succes macar printre cei din urma si ca mesajul va ajunge la cat mai multi.

Dar sa incepem cu inceputul. In 1964, un baietel genial participa la Targul Inventatorilor din New York si chiar daca inventia lui ar putea inspira omenirea sa-si depaseasca limitele, el nu castiga premiul cel mare. Insa, castiga o insigna cu proprietati magice de la o fetita cu accent britanic.

Acest lucru ii garanteaza accesul in Tomorrowland, un fel de Disneyland din viitor... sau din spatiu... sau dintr-o lume paralela. In fine, este destul de greu de explicat ce e Tomorrowland, versiunea simplificata fiind: o utopie dintr-un univers paralel in care toti oamenii de stiinta geniali isi unesc fortele pentru a realiza lucruri incredibile.

In timp, baietelul se transforma intr-un George Clooney morocanos si pesimist si care si-a pierdut increderea in sansa de reusita a omenirii. Intocmai se intampla si cu Tomorrowland, care fara oamenii visatori (si naivi), care sa-i inspire pe ceilalti sa vada partea plina a paharului, se transforma intr-o distopie sub tirania lui Dr. House... pardon, Hugh Laurie.

Aici intervine Casey (actrita Britt Robertson), care in anul 2015 primeste si ea o insigna identica cu a lui Clooney, de la aceeasi fetita misterioasa cu accent britanic. Casey nu este un geniu care sa fi inventat un motor de masina care sa mearga cu apa sau teleportarea sau cum sa te tina bateria de la iPhone mai mult de cateva ore. Ea are o alta putere speciala, pe care o veti descoperi spre sfarsitul filmului... si o sa fiti un pic cam dezamagiti...

Asa cum va spuneam, totul este extrem de greu de inghitit pentru un adult, mai ales ca pe alocuri filmul iti da impresia ca nimeni nu si-a dat silinta sa faca intreaga fantezie sa para un pic mai infipta in realitate.

Un astfel de exemplu (ATENTIE! SPOILER!): de 100 de ani, sub turnul Eiffel a stat ascunsa o nava spatiala, iar in tot acest timp francezii nu au stiut nimic despre acest lucru.

De asemenea, filmul pare un amestec grosolan de The Jetsons, Back From the Future, Interstellar si Elysium. Unde mai pui ca filmul se numeste exact ca o zona care deja exista in Disneyland, fiind, de fapt, o foarte mare si costisitoare reclama pentru aceasta zona a parcului de distractii.

In acelasi spirit, dar la o scara ceva mai mica, avem si un product placement deranjant: dupa ce eroii se teleporteaza si se simt ca si cand ar fi pe moarte, antidotul este o sticla de Coca-Cola.

Insa, pana la urma, Tomorowland este un film ce-si propune sa inspire noile generatii sa viseze la un viitor mai bun. Iar pentru cei mici, care nu-si pun atat de multe intrebari si nici nu sunt la fel de pricinosi ca noi, ar putea fi nu doar o experienta placuta, ci si una care sa-i faca sa-si doreasca sa schimbe ceva in bine. Noi il recomandam pentru copii, dar nu si pentru adulti.