Lucy - droguri, evolutie, batai, Matrix si Scarlett Johansson

De-a lungul carierei sale, cele mai bune filme ale lui Luc Besson au avut ca centru de gravitatie eroine puternice, femei care au ramas in istoria cinematografiei. Macar pentru acest lucru putem sa-i multumim, ca a inclinat un pic balanta si in favoarea personajelor feminine: Nikita, Leeloo, Mathilda si, acum, Lucy (care l-a nimicit la incasari pe Hercules, simbolul absolut al masculinitatii, tras si in IMAX 3D).

Numele noii eroine ii permite lui Besson sa se joace un pic cu anumite trimiteri: Lucy este numele primului stramos biped al omului si sa nu uitam de "Lucy in the Sky with Diamonds", adica LSD. Acest aspect este relevant, pentru ca filmul este in primul rand despre un drog, CPH4, care ii poate face pe oameni sa ajunga sa-si foloseasca creierul la capacitate maxima.

Nu este o noutate, teoria ca ne folosim doar 10% din creier si ca am putea realiza lucruri marete daca ne-am folosi mai mult materia cenusie, a mai fost exploatata de-a lungul timpului si in alte filme: Limitless si Transcendence ar fi doar doua exemple in acest sens. Besson foloseste si el aceasta teorie controversata pentru a face un film cu bang-bang si Big-Bang. Rezultatul este spectaculos din toate punctele de vedere.

Lucy este un haos care te face sa-ti folosesti ceva mai mult creierul si iti ridica la fileu niste intrebari constructive ("oamenii sunt mai preocupati sa aiba, decat sa fie"), care-ti face nivelul de adrenalina sa creasca prin scene de actiune bune, a la Besson, si care la sfarsit te lasa cu rotitele creierului in miscare.

Este printre putinele blockbustere care te provoaca sa gandesti si nu-ti lasa mintea intr-o stare de apoplexie, din cauza efectelor speciale in exces.

Pe masura ce drogul se propaga (accidental) din ce in ce mai mult prin corpul si creierul lui Lucy, lumea se transforma si, ca in Matrix, Lucy incepe sa vada culisele realitatii, un loc de unde poate controla totul.

In acelasi timp, pe urmele sale se afla mafia coreeana, care isi doreste sa o omoare cu orice cost. Este un versus care exista si in realitatea noastra imediata: pe de-o parte ii avem pe oamenii care-si bazeaza existenta pe ratiune si bun simt , pe de alta parte pe cei care au o existenta parazitara, corupta. Ma rog, ca in filmele cu super eroi, este vorba mai mult de o chestie magica decat de una stiintifica... asa ca luati totul cu un pic de sare, ca sa zic asa.

Filmul este minunat, te tine conectat, te infecteaza, te amuza, te revolta si asa mai departe, insa ingredientul principal, fara de care nimic nu ar fi fost posibil este Scarlett Johansson, al carui joc este superb. Transformarea sa este de-a dreptul savuroasa, dintr-o bimbo pe care realitatea dura o ia prin surprindere, la o eroina care poate modifica dupa bunul plac realitatea.

Sa nu uitam de Morgan Freeman, care aduce un plus de seriozitate si credibilitate prin prezenta si vocea sa de narator de documentare.

Cu alte cuvinte, nu ratati Lucy, o sa va incante toate simturile, mai ceva ca un drog.