Viespea Verde (The Green Hornet)

Cine ar fi crezut ca Seth Rogen ar putea intra in pielea unui super erou? Eu nu. Sau, cel putin, nu cred ca vreun zeu al super puterilor s-ar incumeta sa-i incredinteze lui Seth Rogen vreo putere speciala. Ar fi ca si cand i-ai da unui copil mic puterile lui Superman. Spiderman avea o vorba: "With great power comes great responsibility", iar responsabilitatea nu este un cuvant care sa se lipeasca prea bine de Seth - goofy, impiedicat, dezorientat, impulsiv, copilaros, fricos etc. Asa ca, sigurul super erou pe care ar fi putut sa-l interpreteze este unul fara puteri, dar cu un sidekick inzestrat cu o minte geniala, cu cele mai tari arte martiale in pumni si picioare, dar si cu calitati de menajera care sa aiba grija de Seth si sa stranga dupa el.

Astfel ca, The Green Hornet este o comedie, un bromance si in ultimul rand un film de actiune cu super eroi. Nu va asteptati la o poveste bine inchegata, plina de suspans. De fapt, scenariul este atat de haotic si de aberant incat, daca s-ar fi luat in serios ar fi fost un rateu cu "r" mare. In schimb, The Green Hornet este un film foarte fun, pentru ca este autoironic si pentru ca, in linii mari, merge cam pe aceeasi idee ca si Kick Ass (daca amestecati Kick Ass cu The Pineapple Express, ati obtinut ceva foarte asemanator cu The Green Hornet).

Un alt lucru care salveaza filmul si il face foarte enjoyable este chimia dintre Seth Rogen si Jay Chou, care functioneaza foarte bine. Iar raufacatorul este interpretat si el destul de savuros de catre Christoph Waltz.

In a nutshell: Britt Reid (Seth Rogen) este un fel de Poponet, party all the time pe banii tatalui sau, care este un "mogul", avand un "imperiu media". Cand tatal moare, Britt se trezeste un pic la realitate (din mahmureala) si-si da seama ca trebuie sa faca ceva cu viata lui. Intr-un mod ciudat, acesta ajunge sa faca echipa cu mecanicul tatalui sau, Kato (Jay Chou), si impreuna sa faca pe super eroii, dar ghidandu-se dupa un motto cel putin ciudat: "We'll pose as villains, but we'll act like heroes."

Kato este cel care face toate lucrurile cool si care kicks ass, iar Britt este un fel de Inspector Clouseau, care, desi nu face niciodata ce trebuie, are norocul ca la sfarsit totul sa-i iasa bine. Lucrurile pe care cei doi le descopera din greseala, ajung pana la urma sa schimbe radical viata orasului peste care cei doi "vegheaza".

Filmul este plin de scene amuzante, dar si de scene de actiune exagerate si destul de cool, explozii si batai kung fu care te lasa cu gura cascata si cu popcornul cazand din ea.

De vazut de catre cei care nu stramba din nas la comediile mai stupide, dar fun, si de catre cei carora le plac filmele lui Seth Rogen. De nevazut pentru cei care sunt fanatici atunci cand vine vorba de comics si de super eroi, pentru ca, cel mai probabil, nu vor suporta prea bine ironiile la adresa genului si felul in care Seth intra in pielea unui super erou.

PS: filmul ruleaza si la IMAX, dar efectele speciale 3D nu sunt atat de deosebite sau mind blowing incat sa merite un IMAX.