Ursul

Daca vreti sa vedeti o comedie in care se face haz de necaz, atunci merita sa incercati si filmul Ursul, a doua productie semnata Dan Chisu (dupa Websitestory). Nu este un film din cale afara de bun, insa reda destul de bine haosul inceputului anilor '90, cand lumea nu prea stia ce sa faca cu atata "democratie".

Ursul este un road-movie plasat in Romania anilor '90, dupa revolutie. Noul director al unui circ se vede pus in situatia in care nu mai are bani si nu poate plati salariile angajatilor, asa ca ia decizia sa vanda batranul urs al circului unui german venit la noi in tara la vanatoare. Aici apare disputa, pentru ca angajatii, desi au nevoie de bani, nu sunt de acord sa vanda animalul. Cel putin o parte din ei, in timp ce angajatii departamanetului administrativ sunt de acord cu vanzarea acestuia. Pentru ca majoritatea a votat NU, adica sa nu se vanda ursul, iar altii au votat DA, adica acesta sa fie pastrat, directorul circului fura animalul, iar angajatii pleaca dupa el sa-l opreasca.

ursul ursul
Sursa: filmulursul.ro

Desi filmul este trecut in categoria comedie, este cel mult comedie neagra si mai degraba drama. Drama unor oameni care, desi au nevoie de bani, nu sunt de acord cu uciderea unui animal pentru a face rost de ei. Totusi, asa cum este caracterstic noua (romanilor) mereu stim sa facem haz de necaz, asa ca avem parte de destula comedie, mai degraba comic de situatie decat comic de limbaj. Si personajele sunt bine conturate: directorul circului (Serban Pavlu) este seful care tine la angajati si se vede nevoit sa ia masuri extreme pentru a-i ajuta pe acestia. Se umileste in fata unor oameni care nu merita acest lucru, pentru ca spre final sa nu mai reziste si sa rabufneasca.

ursul ursul
Sursa: filmulursul.ro

Daca ar fi totusi vorba despre un capitol la care filmul sta foarte bine, acela este muzica. Si nici nu ar fi putut sa fie altfel avand in vedere ca poarta semnatura lui Goran Bregovic. Melodiile se potrivesc perfect cu actiunea, marind suspansul sau aducand un plus fazelor comice.

Din pacate, uneori filmul tinde sa devina plictisitor sau "putin cam mult". Unele secvente par rupte din niste filme vechi cu Louis de Funes, mai ales cele cu urmariri, cand se creeaza un haos prea mare. Chiar daca intentia a fost de a lasa sa se inteleaga nehotararea, parca e dus putin cam prea la extrem. Si jocul actorilor pare ca lasa putin de dorit uneori fiind reactiile acestora fiind putin false.

Una peste alta, Ursul este un film care merita vazut mai ales pentru unele idei pe care incearca si reuseste sa le transmita cum ar fi: proasta intelege a unei false democratii sau dezorientarea oamenilor pusi in fata unei libertati cu care nu mai erau obisnuiti