Underworld: Awakening (IMAX) - cronica de film

Underworld: Awakening (IMAX) - cronica de filmOamenii normali se trezesc cu pofta de cafea, dar cand Kate Beckinsale imbraca costumul de spandex negru, ea se trezeste cu pofta de sange si de ciuruit capete de varcolaci. Sau cel putin asa se intampla in Underworld: Awakening, partea a patra din seria de filme ce "documenteaza istoric" lupta dintre vampiri si varcolaci (sau lycani).

Pentru cei care nu-si mai aduc aminte de celelalte parti (sau care nici nu le-au vazut), filmul incepe cu un rezumat compact si relevant, de trei minute. De aceasta data, oamenii decid sa nu se mai omoare unii pe altii, pun mana pe usturoi si pe argint si (alimentati si de ura pentru seria Twilight) incep vanatoarea de vampiri si varcolaci.

Selene (Beckinsale) se trezeste dintr-o stare de criogenie intr-un laborator, dupa ce cineva sparge geamul capsulei in care se afla. Avand costumul de spandex la indemana, dupa 12 ani de pauza, aceasta se trezeste odihnita si cu o pofta nebuna de kick-ass. Iar cand vine vorba de a mutila varcolaci, nimeni nu o face mai bine decat Selene (poate doar Blade in zilele sale bune... poate).

De aici incolo, povestea nu prea mai conteaza, fiind de o simplitate ce incape intr-o coaja de nuca si induiosator de previzibila. Nici replici prea multe nu avem (cea mai buna fiind "My heart's not cold. It's broken"), pe primul plan fiind scenele de bataie, de care abunda aceasta parte si care sunt de-a dreptul spectaculoase, mai ales pe ecranul IMAX.

Chiar daca scenariul este simplu si in putine cuvinte, Underwolrd: Awakening isi tine spectatorii incordati la maxim, fara prea multe pauze intre batai. Efectele 3D IMAX transforma filmul intr-o experienta intensa, astfel incat treci cu vederea ca la baza, filmul este tot o telenovela fara prea multa substanta cu vampiri si varcolaci. Dar ce mai conteaza cand totul actioneaza ca o substanta halucinogena.

Beckinsale este la fel de cool, dura si sexy. Iar in aceasta parte face echipa cu o fetita misterioasa de 12 ani, ce pare a fi cel mai important element al acestei parti, un detectiv cu simpatii pentru vampiri, si un vampir "revolutionar" cu simpatii pentru Selene.

De vazut daca aveti chef de o doza buna de actiune, tensiune si o ora jumatate de batai pline de efecte speciale si sange in 3D, nu-l ratati.