Uimitorul Spider-Man (IMAX 3D) - cronica de film

Uimitorul Spider-Man este, intr-adevar, uimitor. Bineinteles ca avem aici toate cliseele de care nu se poate lipsi niciun blockbuster american, dar, in mod surprinzator, acestea se leaga bine, fara sa deranjeze prea tare si fara sa devina stridente.

Scenariul este si el plin de gauri care te lasa cu destule semne de intrebare, dar se trece usor si peste ele (doar suntem intr-un film in care un baiat capata super puteri dupa ce este muscat de un paianjen). Totul functioneaza, iar filmul zboara mai ales datorita chimiei dintre Andrew Garfield si Emma Stone (care formeaza un cuplu si in viata reala).

Dupa esecul inregistrat cu Spider-Man 3, cu un Tobey Maguire obosit si plictisit, s-a decis ca e mai bine sa se dea un reboot seriei si sa se inceapa de la 0, cu un actor proaspat in rolul principal, cu o poveste care pune mai mult accent pe redescoperire si pe emotie si cu niste efecte speciale care, puse in 3D pe ecranul de la IMAX, sa te faca sa exclami "AMAZING!". Si totul a iesit exact asa cum trebuie.

Distributia e perfecta. Andrew Garfield este de zeci de ori mai bun, mai carismatic, mai viu decat Tobey Maguire, iar rolul lui Peter Parker (Spidey) i se potriveste ca o manusa. Chiar daca are 28 de ani, Garfield este destul de convingator in rolul de adolescent de 17 ani. Emma Stone este si ea perfecta pentru rolul fetei de care Peter se indragosteste. Inca de la inceput se pune mare accent pe tensiunea dintre cei doi, regizorul Marc Webb (500 Days of Summer) incercand un Spider-Man mult mai romantic.

De aceasta data, nimic nu este lasat intamplarii. Peter este predestinat sa devina Spider-Man, iar acest lucru este facut clar inca de la inceput, cand ni se prezinta povestea lui Richard Parker (tatal lui Peter) care studiaza cum poate fi amestecat ADN-ul omenesc cu cel al altor specii.

Acest trecut il face pe Peter sa-si intersecteze drumul si cu Dr. Curt Connors (Rhys Ifans), un om de stiinta obsedat de reptile, prieten cu tatal sau. In laboratorul doctorului Connors isi capata Spidey puterile, iar restul e (spider) istorie, cu povata "with great power comes great responsability" planand desupra intregii transformari a lui Peter Parker in Spider-Man.

Efectele speciale nu sufoca filmul, dar atunci cand sunt dau foarte bine in 3D, mai ales cele cateva scene de actiune de la sfarsit, care te fac sa te simti acolo, pe panza de paianjen intr-un labirint din cladiri de birouri. Cu siguranta nu este cel mai bun film cu super eroi, dar este cel mai bun Spider-Man. Si este doar inceputul.

Merita sa dati o fuga pana la IMAX sa-l vedeti, macar ca un atrenament pentru The Dark Knight Rises.

Uimitorul Spider-Man