To Rome With Love - cronica de film

Desi nu suntem fani declarati ai lui Woody Allen, noul sau film ne-a cucerit de la primele cadre care te introduc in Cetatea Eterna pe acordurile lui Volare, cantare..

Dupa New York, Londra, Barcelona si Paris, drumurile regizorului trebuiau sa ajunga intr-un final si aici. Filmul facut Din Dragoste pentru Roma prezinta viata marelui oras, impletind povestile turistilor cu cele ale localnicilor intr-un carusel de voiosie si efervescenta.

Cum se intampla si in Midnight in Paris, ratacirea pe stradutele marelui oras pare sa fie tragaciul evenimentelor viitoare. Asta pateste si Alec Baldwin, in rolul unui celebru arhitect (John) care se intoarce nostalgic, dupa multi ani, in cartierul unde a trait o perioada din tinerete. Prilej de a-l cunoaste pe tanarul student la arhitectura, Jack (Jesse Eisenberg), si pe prietena sa impreuna cu care locuieste la Roma. Acestia asteapta in vizita o alta prietena, pe "focoasa" Monica (Ellen Page), actrita de mana a doua si mare seducatoare.

Un procedeu interesant folosit de Woody Allen este legat de personajul lui Alec Baldwin. Acesta devine un fel de constiinta intrupata a tanarului Jack, care apare din senin si mai arunca o pastila inteligenta sau ironica, sau un sfat rational pe masura ce Jack se indragosteste de Monica. Cateodata le intrerupe conversatiile si numai unul pare sa-l auda, alte dati pare sa fie cu adevarat prezent in incapere si discutie.

In paralel se desfasoara povestea unui cuplu de tineri provinciali proaspat casatoriti, veniti la Roma pentru o nou inceput. Sotul primeste un post in afacerea respectabila a familiei, dar planurile ii sunt date peste cap cand se trezeste cu Anna, Prostituata in Rosu (Penelope Cruz), in camera sa de hotel.

Un alt personaj pe care-l veti indragi imediat este Leopoldo Pisanello (Roberto Benigni), un simplu functionar italian, capul unei familii modeste, a carui viata banala si lipsita de surprize este zguduita din temelii cand, peste noapte si fara motiv, devine faimos. Allen subliniaza absurdul la care a ajuns media in relatarea celor mai neimportante detalii despre "star-uri", precum si viata de huzur a vedetelor, uneori nefondata.

Nu in ultimul rand amintim prestatia actoriceasca a lui Woody Allen insusi. Replicile sale pline de umor si sarmul nestirbit de trecerea anilor te cuceresc chiar si daca ai un ghimpe mai vechi contra lui.

In rolul tatalui venit la logodna fiicei (Alison Pill) cu un tanar italian, descopera talentul muzical al socrului sau, Giancarlo, (Fabio Armiliato, in realitate cel mai important tenor italian) si nu se lasa pana nu il lanseaza in industrie.

Desi are de luptat cu prejudecati si cu diferentele de mentalitate intre generatii si nationalitati, pana la urma ii ofera antreprenorului de pompe funebre cele 15 minute de glorie cu pretul propriei sale reputatii. Veti rade cu lacrimi!

Radiografie a vietii de familie, tur cultural al orasului-gazda, ghiveci de prejudecati si clisee desfiintate si luate la misto, filmul lui Woody Allen prinde la public si binedispune. Nu plictiseste niciun minut, trecand de la o poveste la alta cu repeziciune, naturalete si usurinta. Daca v-a placut Midnight in Paris, ar trebui sa fiti si mai incantati de To Rome with Love.

Voi l-ati vazut, v-a placut?

Sursa foto 1, 2, 3, 4 si 5

To Rome With Love - trailer