Thor

Vineri a avut loc premiera in Romania a celui mai recent film al regizorului Kenneth Branagh, nominalizat la 4 Oscaruri, Thor. Distributia filmului este cel putin delicioasa (Anthony Hopkins, Natalie Portman si tanarul Chris Hemsworth), cu atat mai mult cu cat este pusa la incercare cu aceasta productie fantasy ce deja face furori in toata lumea.

2 4

Era foarte usor, din punctul nostru de vedere, ca Anthony Hopkins (Oscar pentru Silence Of The Lambs) si Natalie Portman (Oscar pentru Black Swan) sa dea gres in cariera lor adaugand la palmares un film fantasy, insa nu numai ca si-au interpretat bine rolurile, dar au lasat sa iasa la lumina un nou actor pentru care se aprind luminile rampei la Hollywood.

Chris Hemsworth este un australian in varsta de 28 de ani, care s-a remarcat in rolul episodic al lui George Kirk, tatal capitanului Kirk din Star Trek-ul produs in 2009. Blond, cu ochi albastri, foarte bine facut, este lesne de inteles de ce a fost distribuit intr-un film american. Pe langa faptul ca face ravagii in randul tinerelor, Hemsworth are un fizic ce s-a pliat perfect pe prototipul zeului tunetului scandinav. Mai mult, acesta a facut fata cu brio colegilor sai premiati cu Oscar, reusind sa faca un Thor convingator, putin increzut, cu suflet bun si intentii onorabile.

3 5

Noi am vazut filmul la IMAX, recomandare pe care v-o facem si voua. Actiunea ne dezvaluie existenta a 9 lumi (fapt inspirat din dovezi stiintifice conform carora exista mai multe dimensiuni la care ne raportam), din care 3 sunt Pamant, Asgard si Jotunheim. Regele din Asgard si tatal lui Thor este Odin (Anthony Hopkins), iar cel din Jotunheim, univers aflat in conflict cu Asgard, este Laufey (Colm Feore). Daca va intrebati de cine este condus Pamantul, ei bine, conform filmului Thor, de americani, pentru ca toti locuitorii din toate universurile vorbesc limba engleza cu accent american, Thor este exilat pe Pamant, in SUA, si se indragosteste de o muritoare de origine americana.

Odin este batran si trebuie sa lase Asgard unuia din fii sai, Thor sau Loki (Tom Hiddleston). Cand se hotaraste asupra lui Thor, acesta reactioneaza violent, pentru ca fix in ziua incoronarii lui, are loc un atac al monstrilor de gheata din Jotunheim. Pentru a-i modera pornirile, Odin il exileaza pe Pamant si ii ia ciocanul Mjolnir, unealta care ii confera putere si suprematie. Drept urmare, il infige intr-un loc de unde sa nu poata fi scos decat de cineva care merita, fapt ce ne aduce aminte de Excaliburul Regelui Arthur. Asadar filmul detine mai multe substraturi decat ne este dat sa admiram la o simpla vizionare.

1 6

Printre muritori, Thor devine mai intelept si mai demn de a deveni rege, cu atat mai mult cu cat o cunoaste pe astrofiziciana Jane (Natalie Portman) de care se indragosteste. Intre timp, Asgard si Jotunheim isi declara razboi, iar Odin sufera un soi de atac de cord si intra intr-un somn care s-ar traduce 'coma' printre muritori. Loki preia conducerea regatului, moment in care i se infatiseaza adevarata personalitate care ne-a impresionat in mod deosebit.

Actorul Tom Hiddleston a facut un rol negativ de exceptie protretizandu-l pe Loki, un monstru de gheata la origini, fiul regelui Laufey, adoptat de Odin in urma unui razboi. Atat de convingator a fost actorul care a castigat titlul de Best Newcomer la Oliviers in 2008, incat ne-a facut curiosi cum ar rezulta un personaj nazist portretizat de el.

8 7

Finalul filmului este fericit, dar nu exagerat. Thor este un film care urmeaza trend-ul fantasy in cinematografie, probabil datorita faptului ca alt fel de scenarii nu s-au mai scris de foarte mult timp la Hollywood. Ne gandim cu emotie la ziua in care Oscarurile vor avea nominalizate numai pelicule de gen. Pana una alta, noi va recomandam sa vedeti Thor la cinema. Este o experienta frumoasa si reusita pentru un succes comercial american.