The Lincoln Lawyer

Multa lume spune ca scoala vietii este mult mai importanta si ca degeaba ai studii daca nu stii sa le aplici pentru a te descurca pe strazi, iar The Lincoln Lawyer sustine exact aceste idei. Filmul este o drama care reuseste sa te tina prins pana la ultimele secvente.

Mick Haller (Matthew McConaughey) este un avocat care-si are biroul pe bancheta din spate a unei limuzine Lincoln. Asta pentru ca are o gramada de conexiuni peste tot (in politie, pe strazi - unde se descurca de minune), dar si pentru ca e mereu pe drumuri intre o sala de judecata si alta, fiind unul dintre cei mai cautati oameni din profesia sa. Mick ajunge printr-o recomandare sa il reprezinte pe Louis Roulet (Ryan Phillippe), un pusti bogat din Beverly Hills, caz care ii schimba viata. Desi pustiul sustine ca e nevinovat lucrurile incep sa se lege in alt fel decat cel in care acesta le povesteste. Astfel, Mick ajunge sa lupte nu numai pentru un caz dar si pentru persoanele dragi lui.

the lincoln lawyer the lincoln lawyer

Din fericire sau din pacate nu am gasit sa reprosez nimic filmului. Asta pentru ca povestea e buna iar regizorul este aproape mereu cu un pas inaintea publicului, asa ca sunt putini cei care isi vor da seama inainte care va fi rezultatul unei actiuni sau cum vor actiona personajele. Si personajul Mick Haller este foarte bine conturat: un tip inteligent care are cultura "de cartier" si stie cum sa gestioneze confruntari cu bande de motociclisti, care a fost destul de destept sa faca si o scoala si care acum beneficiaza enorm de pe urma combinarii scolii vietii si facultatii de drept.

Mai mult, chiar si atunci cand pare infrant Mick tine un as in maneca pe care nu-l scoate decat la momentul oportun, intorcand astfel totul in favoarea sa. Dar personajul principal nu este singurul bine conturat. Louis Roulet intra foarte bine in categoria pustilor de bani gata, care au studii si se cred superiori, dar care uita insa ca uneori banii nu pot rezolva orice problema.

the lincoln lawyer the lincoln lawyer

Desi filmul este o drama si vorbeste despre rezolvarea unor cazuri de crima nu prea poti sa te abtii sa nu razi (nu tot timpul); multumim dialogurilor pentru asta. Ce vreau sa spun este ca replicile sunt inteligente si presarate pe ici colo cu umor de cea mai buna calitate, fie ca sunt jocuri de cuvinte, fie ca sunt glume putin misogine, fie ca pur si simplu un personaj da un raspuns care te faci sa spui: "Haha! Ce i-a zis-o!!". Insa asta nu inseamna ca filmul nu are suspans sau momente de incordare in care stai cu ochii lipiti de ecran ca sa nu-ti scape nimic din vedere; din contra, are din plin si sunt construite la fel de inteligent ca si dialogurile.

The Lincoln Lawyer este un film care trebuie neaparat vazut pentru ca veti intelege la final de ce se zice ca "avocatii sunt rechini" si de ce nu e bine sa te bazezi numai pe ce-ai invatat la scoala.