The Joneses

The Joneses
They're not just living the American Dream, they're selling it.

Steve (David Duchovny), Kate (Demi Moore), Jenn  (Amber Heard) si Mick  (Ben Hollingsworth) sunt The Joneses, familia perfecta pentru care banii nu sunt o problema, cu un lifestyle demn de invidiat si cu o viata condimentata cu toate produsele si brandurile care conteaza sau pe care ei le fac sa conteze. Perfectiunea lor atrage privirile tuturor vecinilor si sunt imediat luati ca etalon pentru modelul fericirii. Si, cum invidia vinde cel mai bine, toti cei din jurul lor incep sa achizitioneze produsele pe care acestia le expun in cel mai eye catching mod in "vitrina vietii lor".

Dar, dupa cum bine stim din nenumaratele filme care au abordat aceasta tema, in spatele "garduletelor albe" ale famililor americane perfecte se ascunde intodeauna cu totul altceva. The Joneses nu sunt deloc ceea ce par, ci niste agenti de vanzari foarte buni, cu un plan foarte bine pus la punct si care da roade... intr-un mod dramatic pentru unii dintre vecini.

Ideea filmului (satira la adresa consumerismului si materialismului) este interesanta si sta foarte bine in picioare in prima jumatate a filmului. In a doua jumatate, in timp ce acoperirea lor incepe sa devina din ce in ce mai transparenta, lucrurile incep sa ia o intorsatura previzibila si romantica. Personajul lui Duchovny incepe sa aiba mustrari de constiinta si second thoughts si, desi este cel mai bun in aceasta afacere, este clar ca motivul implicarii sale este altul.

Mesajele filmului sunt clare - fericirea este dincolo de obiecte si de branduri, lacomia, egoismul si invidia duc intotdeauna la tragedii si traume, publicitatea/marketingul/corporatiile te fac sa-ti doresti lucruri pe care nu ti le doresti si care nu te fac fericit etc. Din pacate, finalul face mult prea evident acest lucru si cam strica tot ce a fost construit pana in acel moment.

Jocul actorilor este destul de bun: Duchovny joaca cam in acelasi stil ca in Californication (la fel de fermecator si relaxat), Demi Moore este si ea in forma, iar personajele secundare se integreaza si ele bine in peisaj.

Pentru toti cei fermecati de lumea adverisingului, The Joneses este un exercitiu bun, fie pentru o anume temperare, fie pentru inspiratie. Este de vazut, chiar daca satira nu este dusa pana la capat si chiar daca de la un punct incolo filmul devine previzibil si un pic cam romantic (pentru gusturile unora).