The Help - cronica film

Filmul
The Help ofera un vartej de emotii si o trecere de la curenti calzi prin umor si prin dialog, ca apoi sa ne dea din nou fiori prin povesti de viata impresionante si prin doze bune de dramatism. Drama inspirata din cartea cu acelasi nume care a poposit timp de 100 de saptamani in lista de best seller-uri a New York Times este o poveste pe care trebuie sa o lasati sa va ajunga la suflet printr-o simpla vizionare.

Si o va face pentru ca este bine inchegata si pentru ca bifeaza cam toate elementele definitorii pentru un film bun: dialog bine scris, personaje puternice, joc actoricesc elegant si emotionant, dar, cel mai important, o poveste de esenta tare. Toate aceste ingrediente au adus The Help pe pozitia 15 a topului incasarilor pentru productiile din acest an

In orasul Jackson, Mississippi, exista o breasla a femeilor de culoare care intra in casele oamenilor albi ca sa le faca ordine, curat, sa le curete toaletele, sa le pregateasca masa si sa le creasca bebelusii pana spre adolescenta.

Odata ce copiii se fac mari, nu le mai recunosc si nu le mai apreciaza pe femeile carora le spuneau candva "mama" si devin noi proprietari si angajatori nepasatori si insensibili. O tanara cu idealuri inalte care vrea sa devina scriitoare, proaspat intoarsa de la facultate, reuseste sa stoarca pagini de emotie pura sub forma unor confesiuni a menajerelor negre, aspecte care au prins contur in romanul de debut al autoarei Kathryn Stockett, dar si in ecranziarea lui Tate Taylor.

Drumul persuasiunii intr-o societate marcata de rasism si discriminari pregnante de inceput al anilor '60 este foarte bine pus pe rola de film. Inocenta personajului jucat de Emma Stone, o tanara candida cu preocupari departe de frivolitatea unui mariaj din acea perioada, este elementul care da note si mai cutremuratoare unor povesti care sunt oricum impresionante prin realism (istorioare atat de realiste ca i-au adus autoarei un proces in care o femeie de culoare o acuza ca i-a furat identiatea si i-a folosit-o pentru a-si scrie cartea fara a-i cere voie).

Menajerele Aibileen si Minny scot si ele armele de emotionare in masa prin povestile lor de viata si prin simplul fapt ca reusesc sa toarne ceea ce simt in fata unei femei albe. Factorul de schimbare cu chipul personajului lui Emma Stone este si cel care da o noua identitate femeilor de culoare, cea care le da avant si o urma de speranta intr-o comunitate in care negrii trebuie sa aiba o toaleta speciala pentru ca "ei au boli diferite".

Cruzimea femeilor casnice este mai mult decat deranjanta in aceasta poveste in care barbatii sunt absenti prin comportament si prin atitudine. Pe langa traseul principal al povestii - drumul anevoios al unui roman care sa prezinte si perspectiva menajerelor de culoare- mai avem parte si de alte povesti anexate, la fel de emotionante.

The Help ofera 2 ore si un pic de drama intensa in care comedia intervine doar ca mic leac pentru durere si ca sa lase portita deschisa optimismului care zace printre randurile filmului. Daca vreti putini fiori sub forma unui film bun si bine creionat, va recomandam The Help; asteptam sa ne spuneti daca si voua v-a placut la fel de mult.