The Descendants - cronica film

The Descendants isi merita din plin Globur de Aur obtinut la categoria "cea mai buna drama". Filmul bazat pe romanul autoarei Kaui Hart Hemmings iti ofera in doze echilibrate portiuni lacrimogene imbinate cu scene in care George Clooney iti aduce zambetul pe buze cu umorul sau, de cele mai multe ori, destul de negru.

Paradise? Paradise can go f..k itself!” spune personajul interpretat de Clooney, Matt King. De origine havaiana, avocat, tata a doua fete si detinator al unui vast teren in arhipelag, mostenit din generatie in generatie, Matt trece printr-o perioada in care bucuria sau fericirea par sa nu isi mai faca loc in univesul sau. Sotia lui, Elizabeth King, a suferit un accident si a intrat in coma. King ajunge, astfel, prins intre numeroase puncte nevralgice.

Trebuie sa aiba grija de sotia lui; trebuie sa incerce sa isi reconstruiasca relatia cu fiicele lui, Alexandra, o adolescenta poate mai matura decat tatal ei se asteapta sa fie, pregatita sa devina punctul de sprijin al familiei si Scottie, care, la doar zece ani trebuie sa isi vada mama intr-un pat de spital.

In plus, Matt trebuie sa solutioneze problema vanzarii marelui teren mostenit de el si verii lui unor clienti dornici sa construiasca un nou hotel in zona.

In intreaga conjunctura creata, talentul inestimabil al lui George Clooney in a interpreta un tata dezorientat, te atrage si te convinge ca The Descendants are acel element de diversitate in compozitie. Mai mult, filmul reuseste cu usurinta  sa iti atinga corzile sensibile, oferindu-ti o pleiada de modalitati ale personajelor de a face fata durerii provocate de accidentul lui Elizabeth King, iar dialogurile sunt revelatoare din acest punct de vedere.

Includem la categoria "specialitatile" peliculei, pe langa un cadru de desfasurare a actiunii considerat a fi un paradis, si muzica, bineinteles, in note havaiene.

Noi va incurajam sa vedeti The Descendants. Filmul reprezinta, fara a incerca sa dam nastere unui elogiu, inca una dintre victoriile lui Clooney la capitolul joc actoricesc memorabil. Nu ne-am emotionat peste masura vizionand pelicula, dar am apreciat ca ea nu ne ineaca in tristete, ci ne lasa sa respiram si putin aer comic. Prin urmare, dati o sansa peliculei, macar pentru a vedea de ce George Clooney a luat un Glob de Aur cu rolul interpretat in film. The Descendants soseste in cinematografele noastre din 3 februarie.