The Chronicles of Narnia: The Voyage of the Dawn Treader

Cea de-a treia adaptare dupa operele lui C.S. Lewis, The Chronicles of Narnia: The Voyage of the Dawn Treader, este un film amuzant si placut, cu suficiente elemente de magie si personaje fantastice implicate in aventuri extraordinare incat treci cu vederea replicile insipide ale tinerilor actori si efectele speciale ce lasa uneori de dorit.

Primele doua ecranizari nu au impresionat prea mult, Leul, vrajitoarea si dulapul a fost cum a mai fost, dar Printul Caspian chiar nu a avut nimic de spus, si acum partea a treia trebuia cumva sa reaprinda flacara pasiunii si sa starneasca din nou interesul publicului pentru filme fantasy. Si reuseste intr-o oarecare masura sa faca acest lucru readucandu-l pe Aslan, leul magic si creatorul Narniei, pe marele ecran.

Lucy (Georgie Henley) si Edmund Pevensie (Skandar Keynes) sunt blocati la unchii lor, unde trebuie sa se descurce cu antipaticul lor verisor Eustace (Will Poulter), care este mai mult decat deranjat de prezenta lor daca se gandeste sa ii omoare si vrea sa se intereseze de repercusiunile legale. Din pacate pentru ambele tabere, cum Anglia este inca in razboi, vor trebui sa se mai suporte o perioada. Lucy si Edmund ar prefera sa isi petreaca timpul in Narnia, unde sunt regi, in timp ce Eustace isi umple jurnalul cu frustrarile personale.

Intoarcerea in Narnia se va face de data aceasta prin intermediul unui tablou ce infatiseaza un vapor pe ape, ce prinde brusc viata si din care incepe sa se reverse apa, inundand camera in care cei trei se afla. Cand ies la suprafata, sunt pescuiti de vasul Dawn Treader, condus de insusi printul Caspian (Ben Barnes) care le spune misiunea in care se afla.

narnianarnia

In timp ce Eustace trece printr-o criza de isterie si refuza sa creada ce i se intampla, in parte si pentru ca de introducere se ocupa un soarece spadasin, Reepicheep, Lucy si Edmund isi ofera ajutorul si sprijinul lui Caspian. Aventura lor ii va purta pe tot felul de insule ciudate si neexplorate pana acum, iar pe drum vor curge tot felul de povesti cu iz moral care sa insufle ceva invataturi de minte audientei si sa ii indrume departe de ispite.

narnia

Si aici intervin dialogurile slabe, care te fac sa te simti ca la o petrecere scolara in care actorilor le sufla de pe margine profesorul coordonator urmatoarea replica. Noroc ca la nivel vizual filmul te mentine captiv si te fascineaza cu efectele speciale sau momentele de actiune din batalii. Iar personajele nu se prind de tine deloc, exceptie facand Eustace, pe care il retii mai degraba vocii sale grave si iritante, ca de copil batran atot-stiitor si increzut.

Finalul este unul cu un gust usor amar, deoarece Lucy si Edmund realizeaza, asa cum au facut si fratii lor mai mari, Peter si Susan, ca nu se vor putea intoarce pe Narnia daca decid sa plece. Aventurile insa nu se opresc aici pentru ca Eustace, care se transforma din cel mai antipatic personaj, in cel mai curajos pe parcursul a vreo 90 de minute, din cele 115 ale filmului, inca este la varsta in care sa creada in lumi fantastice.

The Voyage of the Dawn Treader este un film pentru copii si adolescenti, nu cred ca va prinde la audientele mai mature. Are momentele lui comice si triste, suficient de bine alternate cat sa nu te plictiseasca. Si este un film care nu cred ca poate fi vazut fara sa stii povestea de pana acum, altfel risti sa nu intelegi care este faza cu Aslan si cum de apare el din senin pentru a-si oferi sfaturile.