The Avengers (IMAX 3D) - cronica de film

O sa fiu scurt: The Avengers este de neratat, are tot ce-i trebuie ca sa fie un blockbuster excelent, mai ales ca vine impachetat si in efectele speciale IMAX 3D! Dar nici prea scurt nu pot sa fiu, asa ca iata cinci motive pentru care trebuie sa vedeti The Avengers (de preferat la IMAX, pentru ca efectele speciale sunt mai spectaculoase decat toate nebuniile de la Terra Park):

1. Ii aveti pe toti: Hulk, Captain America, Iron Man, Thor. Toti eroii sunt bine reprezentati, toti primesc cam aceeasi atentie si vin in doze egale, chiar daca Iron Man si Hulk ies uneori mai bine in evidenta. Sa-i faci pe toti acesti super eroi sa mearga bine impreuna, sa dea bine pe ecran, sa nu cada unul in umbra celuilalt sau chiar in penibil este o misiune grea (mai ales ca mai sunt o gramada de personaje secundare care trebuie si ele jonglate).  Ar fi putut iesi un adevarat dezastru, dar rezultatul este departe de asa ceva. Bagam mana in foc ca multi dintre fanii Marvel nu vor fi dezamagiti.

2. Actiunea este bine orchestrata, bine dozata. Incepe mai incet, ca o calatorie intr-un roller coaster, apoi castiga viteza si nu se mai opreste decat la sfarsit. Efectele speciale sunt spectaculoase. Luptele de la inceput, dintre super eroii care inca nu se cunosc foarte bine, sunt si ele adevarate shot-uri de adrenalina. Si, cu riscul de a ma repeta, felul in care prinde viata actiunea pe ecranul IMAX iti taie de multe ori respiratia - e bigger than life

3. Povestea este destul de simpla: Loki vrea sa cucereasca Pamantul, iar The Avengers trebuie sa-l opreasca. Dar totul devine simplu abia in ultima jumatate de ora, pana atunci trebuie legate intre ele firele din toate celalalte povesti - o treaba destul de minutioasa, dar care-si rasplateste din plin spectatorii si mai ales pe cei care au vazut inainte partile anterioare.

4. Actorii au si ei un cuvant greu de spus in reusita filmului. Se inteleg perfect, joaca bine, iar chimia dintre ei functioneaza de minune. Il avem pe Tom Hiddleston in pielea personajului negativ, Loki, alunecos si malefic; apoi, chiar daca doar o umbra a super eroilor, Samuel L. Jackson, in rolul lui Nick Fury, da un echilibru bun filmului, dirijandu-i pe ceilalti eroi. Robert Downey Jr. este la fel de genial in rolul de Iron Man ca si in celelalte parti; Chris Evans il intruchipeaza bine pe demodatul Cpt. America; Chris Hemsworth il joaca si el bine pe confuzul Thor, iar Mark Ruffalo este mult mai bun decat toti ceilalti care l-au jucat pana acum pe Bruce/Hulk. In plan secundar ii mai avem si pe  Scarlett Johansson si pe Jeremy Renner, care fac o echipa buna.

5. The Avengers este si un film plin de umor. In mod uimitor, Hulk are unele dintre cele mai amuzante faze, la egalitate cu glumele lui Tony Stark ("I have an army", "We have a Hulk!"). Intre doua scene de actiune, personajele isi fac timp sa ofere si replici amuzante din abundenta.

Daca aveti drum pe la cinema, The Avengers face toti banii.

Vedeti si cu aratau The Avengers in anii '70