Sherlock Holmes: A Game of Shadows - cronica film

Sherlock Holmes: A Game of Shadows este un joc de metafore, de indicii care te tin "captiv/a" in scaunul de cinematograf inca de la inceput si care, cu greu, te elibereaza la final. Am asteptat doi ani continuarea regizata de Guy Richie a unei noi aventuri a celebrului detectiv si a partenerului sau Doctor Watson, iar asteptarea a meritat cu varf si indesat.

Sub simbolurile liedului "Pastravul" al lui Franz Schubert, Holmes isi disputa cu un adversar de temut, profesorul James Moriarty, rolul de "prada". Cine pe cine va reusi sa prinda si cum? Cine va fi pastravul capturat? Povestea incepe linistit cu pregatirile pentru nunta lui Watson si a lui Mary pentru ca apoi sa intram in atmosfera cu explozii, impuscaturi si intrigi chiar si de ordin politic. Umblam de-a lungul filmului mai prin toata Europa secolului XIX, prin Anglia, Franta, Elvetia, Germania, descoperim noi experimente medicale ale detectivului, dar si vechile si noile slabiciuni ale acestuia precum frumoasa Irene Adler (Rachel McAdams) care se va asigura si de aceasta data ca ii complica viata lui Sherlock.

sursa foto: msn.com

Filmul ne introduce, pe langa diabolicul profesor Moriarty pus pe starnit razboaie intre lumi, alte doua personaje noi, Madam Simza Heron interpretata de Noomi Rapace si fratele lui Sherlock, Mycroft Holmes jucat de Stephen Fry. Mai mult, am putea spune ca detectivul, singur, reprezinta noi personaje, pe parcursul desfasurarii actiunii, avand ocazia sa vedem diversele personalitati ale lui Sherlock pus in situatia de a schimba deghizare dupa deghizare, una mai feminina ca alta. Deghizarile, comicul de situatie si de limbaj in stil holmesian iti garanteaza astfel si doza de amuzament original necesara.

In Sherlock Holmes: A Game of Shadows, Guy Ritchie isi arata din nou talentul. Intre combinatii de imagini filmate in timp real si cele slow-motion, intre prim-planuri si iesiri bruste in planuri generale ca bataile de inima, regizorul si-a propus sa ne ofere in film experiente intregi despre cum este sa fii impuscat, de la zgomotul de glont care parcurge teava pistolului pana la momentul in care glontul trece foarte aproape de personaje, ceea ce te ajuta sa simti macar 1% adrenalina in sange.

Muzica are un rol important in poveste. Pana la urma, Moriarty este un un nebun extrem de pasionat de clasici, de Schubert sau de Mozart. In film, insa, pot fi ascultate multe compozitii realizate de germanul Hans Zimmer printre care si Romanian Wind.

Daca ar fi sa gasim un aspect negativ al filmului ne-ar fi foarte greu sa o facem pentru ca el livreaza cam tot ceea ce ti-ai putea dori de la o astfel de pelicula: actiune intensa, mister, un detectiv "blestemat" sa vada toate detaliile importante in rezolvarea unui puzzle dificil, interpretat halucinant de Robert Downey Jr., una bucata simpatica de Jude Law, poante care mai de care mai savuroase si un final pe care la propriu si fara exagerari l-am aplaudat.

Noi va recomandam sa nu ezitati sa intrati in jocul faimosului si ingeniosului detectiv pentru ca va va surprinde intr-un sens cat se poate de pozitiv, riscand sa spunem ca Sherlock Holmes: A Game of Shadows este chiar incomparabil mai bun decat prima parte din 2009.