Season of the Witch

Season of the Witch se anunta un film de actiune/fantasy bunicel  si asta pentru ca urma sa-i vedem pe Nicolas Cage (candva Lord of War) si pe Ron Perlman (celebrul Hellboy) cum incearca sa scape lumea de rau. Totusi, materialul final nu este deloc asa, ba mai rau chiar, este dezamagitor.

Filmul ni-i prezinta pe Behmen (Cage) si pe Felson (Perlman), doi cavaleri cruciati care se intorc acasa, pe un taram devastat de molima. Biserica da vina pe vrajitorie pentru boala si ii obliga pe cei doi cavaleri sa transporte o vrajitoare la manastire. In acest loc, calugarii trebuie sa faca o serie de ritualuri care sa-i salveze pe toti de molima. Un preot, un cavaler, un ghid hot si un tanar care spera sa ajunga si el candva cavaler, se alatura celor doi, Behmen si Felson, pentru a duce la bun sfarsit misiunea. Ajunsi la manastire, cei ramasi in viata se gasesc in cel mai mare pericol de pana acum, pentru ca fata care a fost transportata nu este o simpla vrajitoare, ci este posedata de un spirit malefic foarte puternic.

Probabil cea mai buna parte a filmului se gaseste chiar la inceputul acestuia, cand avem parte de un mic prolog mult mai infricosator decat tot restul filmului. In afara de acest prolog, nu exista nicio scena care sa te tina cu sufletul la gura. Pe langa asta, nu avem parte nici de actiune, pentru ca singura batalie este la inceput si apoi redifuzata in amintirea lui Behmen.

Nici de prea mult fantasy nu avem parte, pentru ca vrajitoarea sta cuminte in cusca ei, asteptand sa fie dusa in fata calugarilor. Asa ca ea isi foloseste magia numai atunci cand se simte amenintata: scena in care convoaca lupii in paduse sau cand topeste gratiile custii in care era tinuta. Mai apoi se transforma intr-un demon cu aripi care nu este reusit deloc. Si cu asta ajungem la partea horror a filmului, care este aproape inexistenta.

Lupii care ii ataca pe cavaleri in padure sunt niste lupi normali, iar efectele speciale apar abia la final. Nu mai vorbim despre monstrul cu care trebuie sa lupte Behman si care mai degraba te face sa razi decat sa tremuri de frica pentru ca acesta pare rupt dintr-un film din anii ’80.

Nici la capitolul dialoguri filmul nu sta bine. Cage este tot timpul cu o figura constipata de amintiri chinuitoare si vorbeste foarte rar. Pe langa asta, Perlman este un tip dezinteresat care are mereu de facut o gluma pe seama situatiei in care se afla sau a omului cu care vorbeste. In plus, cu replici precum: "We must go. There is no hope here. Only the plague" sau cu Cage exclamand "Shit!" cand este atacat, filmul nu va avea niciodata suspans.

Una peste alta, Season of the Witch nu este cel mai bun film al lui Nicolas Cage, dar s-ar putea sa nu fie nici cel mai slab. Iar daca afara ploua si nu mai ai filme pe care sa le vezi sau altceva mai bun de facut, filmul merita vazut, pentru ca este un film perfect inofensiv si deloc solicitant. Este atat de bun pe cat vrea sa fie, ceea ce nu este foarte mult deloc.