Scrisori catre Julieta

Un film la fel de previzibil rar mai intalnesti. Scrisori catre Julieta (Letters to Juliet) reuseste sa nu te surprinda cu nimic, dar asta nu-l face un film prost, doar usor plictisitor. Si norocul lui este ca nici nu se chinuie sa fie amuzant cu replici trase de par, macar aici primeste o bila alba pentru un dialog decent intre personaje.

Actiunea se invarte in jurul lui Sophie Juliet (Amanda Seyfried), o tanara documentarista cu visuri de jurnalist, ce pleaca la Verona, acest magic oras al iubirii, alaturi de logodnicul sau, Victor (Gael Garcia Bernal). Cum acesta isi petrece mai mult timp cu posibilii furnizori pentru restaurantul pe care vrea sa il deschida in New York, Juliet nu are alta alternativa decat sa isi gaseasca o ocupatie.

Si folosindu-se de intuitia sa de reporter (sau de stalker, inca nu m-am decis, avand in vedere ca are talentul de a urmari precum o umbra jumatate din personajele din film) le descopera pe Secretarele Julietei, un grup  de 4 femei ce aduna scrisorile lasate sub balconul Julietei si le raspund fetelor si femeilor care incearca sa smulga un sfat de la eroina lui Shakespeare.

Scrisori catre JulietaScrisori catre Julieta

Juliet este incantata de idee si de actiunile celor patru italience. Drept urmare, se ofera sa raspunda unei scrisori adresata Julietei in urma cu mai bine de 50 de o englezoaica numita Claire (Vanessa Redgrave). Actiunea ei nu va fi fara urmari si la indemnurile pline de emotie ale lui Juliet, Claire se decide sa se intoarca in Italia alaturi de nepotul sau Charlie (Christopher Egan) pentru a-si regasi dragostea adolescentina pierduta in urma cu cateva decenii bune, Lorenzo.

Nimic imprevizibil pana acum, nimic imprevizibil nici de aici inainte. Relatia dintre Juliet si Victor se duce incet pe apa sambetei, Claire si Lorenzo se vor reuni dupa multe cautari esuate (dar macar peisajul pitoresc merita alergatura), Juliet si Charlie se tachineaza ca doi copii de clasa a 3-a, dragostea adevarata triumfa, un el apare pe un cal cand totul parea pierdut, un alt el cade de pe crengile pe care era catarat, o ea apare la balcon si urmeaza un schimb de declaratii de iubire... tot felul de siropeli menite sa va faca sa vomitati flori, panselute chiar, de la atatea romantisme previzibile (nu, filmul nu este atat de prost dar este tare siropos pe alocuri).

Cu toate acestea Scrisori catre Julieta este un film agreabil, de week-end. Bernal face un rol delicios si oricat de mult ai vrea sa nu-l placi pentru ca este un egoist narcisist, nu poti sa nu-i admiri pasiunea si accentul ciudatel pe care il schimba pe parcursul filmului, din ce in ce mai ne-italian cu putinta. Juliet in schimb pare doar o fata draguta, dusa de val.

Daca vreti sa vedeti un film usurel, cu dialoguri normale, amuzante doar cand e cazul, si romantic, atunci nu trebuie sa treceti cu vederea Scrisori catre Julieta.