Salt

Am mai vazut-o pe Angelina Jolie luptandu-se cu baietii rai (Lara Croft: Tomb Raider), tragand cu arme de toate calibrele, in curse periculoase de masini (Wanted), aruncand in aer tot felul chestii (Mr. & Mrs. Smith) si aplicand lovituri de kung fu mai ceva ca orice alta actrita de la Hollywood. Din acest punct de vedere, Salt nu aduce nimic nou sub soare - inca un film de actiune care mizeaza pe combinatia eye catching de sex appeal, scene explozive si un nume mare pe afis.

Initial scenariul fusese scris pentru o interpretare masculina a rolului principal, insa, pentru ca astfel totul ar fi iesit mult prea banal, s-a optat pentru o interpretare feminina. Chiar si asa, cu Angelina Jolie in prim plan, Salt tot pare o versiune destul de slaba si diluata la Ultimatumul lui Bourne.

Povestea este una trasa de par, exagerata la maximum si cu multe hibe, daca ar fi s-o luam la bani marunti. Evelyn Salt (Angelina Jolie) este un agent CIA, care la o prima vedere pare a avea un job linistit si plictisitor de birou, dar care ajunge sa sara de pe camion pe camion si sa distruga jumatate de oras pentru a-si salva pielea atunci cand este acuzata ca ar fi un agent rusesc infiltrat in CIA cu scopul de a indeplini o misiune ce ar schimba radical lumea in care traim.

Salt salt2

Cu toate acestea, filmul reuseste sa functioneze pe moment, pentru ca scenele de actiune care se succed foarte rapid, turate la maximum, nu-ti lasa timp sa te gandesti prea mult la cat de veridica este toata povestea si nici sa realizezi cat de stupid este scenariul. Iar multe dintre scenele de actiune sunt intr-adevar spectaculoase si te tin conectat, chiar si atunci cand filmul o ia destul de rau pe aratura si Angelina se dezlantuie facand o figura de one (wonder) woman army, rupand in doua tot CIA-ul si ex-KGB-ul.

Momentele de suspans sunt intretinute de intrebarea care planeaza asupra personajului Angelinei inca de la inceput: este un agent sleeper rusesc sau anii petrecuti in State au schimbat-o si au transformat-o intr-un adevarat patriot care-si va salva tara? Asta desi raspunsul este evident si, de pe la jumatate, filmul devine previzibil.

Fara Angelina pe afis, Salt ar fi trecut neobservat si s-ar fi scufundat lin si fara prea mult zgomot in marea de filme de acest gen. Astfel, Salt mai are o sansa de a scoate niste incasari decente ca film de actiune lejer, de vara, care sa nu te solicite prea mult si cu o actrita hot si pe val in rolul principal. Insa, nu cred ca va incasa prea multe cronici pozitive.