Rio

Carnavalul de la Rio e inca o data spectaculos si plin de energie, de data asta intr-o animatie foarte simpatica, Rio, un film cu papagali galagiosi si alte specii de pasari. Animatia este regizata de mintea din spatele operatiunii Ice Age, Carlos Saldanha care paraseste epoca de gheata si isi muta noua creatie amuzanta si distractiva in peisajul tropical din Rio de Janiero.

Filmul Rio e exploziv, e colorat si e plin de muzica pe care banuim ca se misca si ultimul cartof de canapea. Povestea nu e punctul forte al animatiei, fiind una destul de previzibila si cu o baza intalnita in multe alte filme. Blu, un papagal macau domesticit trebuie sa plece din confortul casei sale din racorosul Minnesota pentru a perpetua specia alaturi de ultima femela de aceeasi specie ramasa in viata. Astfel, Blu si stapana sa ajung la Rio, dar cele doua pasari devin repede tinta unor vanatori de comori care prind tot ce e inaripat si pe cale de disparitie.

Aventura se desfasoara pe mai multe niveluri in film: incercarea papagalilor de a se salva, aventura amoroasa dintre Blu si Jewel, sindicatul pasarilor care ii ajuta pe protagonisti sa scape din ghearele oamenilor rai, dar si sa se indragosteasca.

Filmul este de o veselie de neoprit, chiar si in momentele mai tensionante peste care se trece cu lejeritate pentru a ajunge la un nou moment cantat si dinamic cu replici haioase. Jesse Eisenberg ii da nastere papagalului Blu, o pasare mult prea cocolosita si rasfatata care nu se descurca in mediul natural si caruia ii este tot timpul dor de cusca lui de acasa. Mai mult decat atat, Blu nici macar nu stie sa zboare.

Jewel, in schimb, este o "papagalita" independenta care nu suporta sa fie inchisa si detesta sa depinda de oameni, specie in care nu poti avea incredere, asa cum spune chiar ea. Jewel este creata cu ajutorul lui Anne Hathaway, actrita care reuseste sa dea viata unui personaj adorabil prin micile rautati fata de Blu si prin felul ei unic de a vedea viata.

Impreuna, cei doi papagali trec prin multe peripetii in aer si mai mult pe sol - sa nu uitam ca Blu nu poate sa zboare- in care sunt ajutati si de pasarile caraghioase care imprumuta vocile lui Jamie Foxx si Will i Am. Blu si Jewel sunt vanati, pe langa personajele umane, si de o pasare plina de frustrari post perioada de celebritate din tinerete, Nigel. In aventura se strecoara si multe alte personaje secundare cu pene in mii de culori sau cu niste costume care sclipesc pe ritmuri de samba in timpul carnavalului.

Nu e de mirare ca Rio a incasat deja 125 de milioane $ la box office la niste costuri de productie de aproximativ 90 de milioane, asta pentru ca animatia e genul de vizionare pe care o faci cu placere si apoi o recomanzi mai departe. Rio e destul de amuzant, coloana sonora e revitalizanta iar peisajele si personajele iti fura ochii cat ai zice peste...sau papagal.

Daca aveti chef de un film usurel, colorat si cu niste personaje vii si demente, va propunem sa mergeti la Rio si e posibil sa va distrati si sa va reganditi lista de animatii preferate.

Chiar, care sunt animatiile voastre preferate dintre cele recente?