Red Riding Hood (Scufita Rosie)

Scufita Rosie basm de adormit copiii? Nici vorba. Noul film Scufita Rosie este un thriller cu tendinte horror pentru ca lupul este de fapt un varcolac care nu o vaneaza doar pe fetita ci terorizeaza un intreg sat.

Filmul prezinta povestea Scufitei Rosii cand aceasta are deja vreo 20 de ani si este curtata de baieti. Tanara Valerie/Scufita Rosie (Amanda Seyfried) locuieste intr-un sat din evul mediu care este hartuit de un varcolac. Valerie este indragostita de Peter (Shiloh Fernandez) cu care planuieste sa fuga insa parintii ei au aranjat casatoria tinerei cu Henry (Max Irons). Planurile de fuga ale celor doi sunt date peste cap cand sora mai mica a lui Valerie este omorata de varcolac. Satenii, care pana atunci incercasera sa mentina pacea cu monstrul aducandu-i acestuia animalele lor cele mai bune), pleaca acum in cautarea lupului pentru a se razbuna. Cum varcolacul putea fi oricare dintre ei, insa numai Valerie putea sa inteleaga ce spunea acesta, tanara e folosita drept momeala.

Scufita Rosie Scufita Rosie
Sursa Foto: hmultiplex.ro

Noua varianta a povestii Scufita Rosie este cat se poate de interesanta si este gandita mai mult pentru adulti. Adica nu mai crezi ca lupul vorbea cu un copil, insa daca esti dispus sa crezi in creaturi mistice, atunci o sa-ti placa mai mult ideea unui varcolac care terorizeaza lumea si este oprit de o tanara care incearca sa-si apere dragostea. Din pacate, filmul nu reuseste sa tina pasul cu ideea propusa mai ales pentru ca suspansul parca lipseste, nu exista momente care sa te sperie (un film cu varcolaci ar trebui sa faca asta), ba mai mult, ai tendinta sa razi la foarte multe scene (desi nu e comedie).

Efectele speciale sunt destul de bune, dar se putea si mai bine. Regizorul a ales ca varcolacul sa fie reprezentat chiar printr-un lup mare si negru, nu o combinatie om/lup cum am vazut in Underworld spre exemplu. Din pacate, se vede ca animalul e facut pe calculator, dar trebuie sa recunoastem ca arata acceptabil, dar nu destul de fioros. Probabil ca cel mai bun lucru din tot filmul este ca nu stii cine-i varcolacul. Stai si te intrebi, iti dai cu parerea insa nu reusesti pentru ca sunt foarte multe personaje care te fac sa le treci pe lista de suspecti.

Scufita Rosie Scufita Rosie
Sursa Foto: hmultiplex.ro

Dar dialogul nu prea are nici o valoare. Este sec si de cele mai multe ori te face sa razi in loc sa aduca un plus de suspans. Iar fazele clasice din poveste cand Scufita Rosie ii spune lupului: "Ce ochi mari ai" sau cand vanatorul ii umple burta animalului si-l arunca in fantana sunt introduse in film fortat si in loc sa simti ca binele e invigator, te gandesti cum sa te abtii sa nu izbucnesti in hohote de ras. Nu mai punem la socoteala finalul...care ne prezinta o imagine destul de "sick".

Per total filmul are si elemente bune si elemente rele iar cele 100 de minute nu reprezinta o pierdere de timp dar nici nu simti ca ai castigat ceva. Multi ar spune ca asta e valabil pentru majoritatea filmelor horror asa ca Scufita Rosie se incadreaza perfect la jumatatea unui top de acest gen.