Predators

Predators promitea sa fie continuarea cool a seriei, cu un "s" in coada in loc de "3", cu un regizor (Nimrod Antal) care s-a facut remarcat printr-un film foarte apreciat si care aproape ca a devenit cult intr-unele medii, cu un twist care da povestii aerul celei din 1987, cu degetul lui Schwarzenegger pe tragaci si, nu in ultimul rand, cu "pianistul" Adrien Brody in rolul "Terminatorului".

Cu toate acestea, rezultatul acestei combinatii este, din pacate, unul dezamagitor. Nimrod Antal este absent si lasa filmul sa curga sec si sa alunece in toate cliseele stupide ale filmelor de actiune americane. Scenariul este scris in asa fel incat sa nu solicite prea tare intelectul, se merge pe reteta unui film strict fizic - dialog putin si schematic, impuscaturi si explozii cat mai multe; fapte, nu vorbe.

Actorii sunt un alt punct slab al filmului, cu Adrien Brody in frunte. Chiar daca a pompat in el cateva kile de muschi si s-a impodobit cu tot felul de cartusiere, un puscoci penibil de mare si ditamai maceta, Brody ramane stangaci si artificial in rolurile de actiune, ca un baietel care se joaca de-a Schwarzenegger - atat de stangaci, incat expresia "baba si mitraliera" ar trebui schimbata in "brody si mitraliera".

Nu va faceti iluzii nici in legatura cu efectele speciale, nu sunt iesite din comun si nu e nicio scena demna de vreun "wow!" memorabil.

1 2

Dar sa revenim un pic asupra povestii. Opt oameni pica din cer, la propriu, intr-o jungla ciudata. Cei opt nu se cunosc intre ei, sunt inarmati si periculosi, de etnii diferite, din tari diferite (deci, stereotipuri la greu), dar asa cum numai in filmele americane se poate intampla, toti vorbesc engleza.  Dupa ce-si dau seama ca nu se afla in iad, pentru ca in iad nu se ajunge cu parasuta, si ca au fost aruncati in jungla pentru a fi vanati, cei opt incep cursa pentru supravietuire - un "death race" pe parcursul caruia, in stilul clasic, din cei opt vor ramane doar doi.

Filmul are si o morala, care s-ar putea sa treaca neobservata de multi, nu pentru ca ar fi prea subtila, dar pentru ca nu este conturata indeajuns de bine. Cei opt nu sunt alesi doar pentru ca pe planeta lor sunt cei mai buni "predatori", dar si pentru ca si-au pierdut umanitatea, iar cei care vor reusi sa si-o recapete, vor fi adevaratii eroi care au o sansa de supravietuire.

Predators este un haos plictisitor, in care personajele nu prea stiu pe ce lume sunt (la propriu si la figurat) si bajbaie prin jungla bantuita de predatori intergalactici, certandu-se si harjonindu-se ca un grup de adolescenti galagiosi; predatorii sunt greoi si plictisitori (parca au iesit la vanatoare in sictir), iar Laurence Fishburne, care se alatura grupului pentru 7 minute, este dus cu pluta si neinteresant.

Chiar daca mimeaza atmosfera filmului din anii '80 (pentru ca proiectul fusese demarat inca din '95 de catre Rodriguez, dar lasat balta pana acum), fara un pic de autoironie, Predators nu functioneaza deloc asa cum trebuie, tot ce reuseste sa faca este sa se scufunde din ce in ce mai adanc in penibil.

Predators este inca un film care te minte frumos in trailer, doar pentru a te dezamagi spectaculos in sala de cinema.