Oameni mari si fara minte (Grown Ups)

Comediile pot fi foarte bune, foarte proaste si mdea, ok. Cele cu Adam Sandler si Rob Schneider au tendinta sa fie proaste, insa Oameni mari si fara minte (Grown Ups) este mdea, ok, nici buna, nici proasta.

Filmul nu iti spune mare lucru, la nivel de scenariu, imagini sau glume, este de-o mediocratitate rar intalnita. Parca vad cum de frica criticilor s-au abtinut din greu sa dea in extreme si in glume cu dublu sens penibil. In rolurile principale, pe langa Sandler si Schneider, se regasesc alte nume grele intr-ale comediei, Chris Rock, David Spade si Kevin James. Iar in rolurile secundare ne intalnim cu alte doua nume mari ale cinematografiei hollywoodiene si nu numai, Salma Hayek si Steve Buscemi.

Filmul prezinta povestea a cinci vechi prieteni, Lenny (Sandler), Kurt (Rock), Eric (James), Marcus (Spade) si Rob (Schneider), care se reunesc dupa mai bine de 30 ani cu o ocazie nu tocmai fericita, inmormantarea antrenorului lor de baschet din gimnaziu. Vietile lor s-au schimbat de cand erau copii, dar se pare ca ei au ramas aproape la fel, chiar daca si-au intemeiat familii sau inca refuza sa se maturizeze.

grown upsgrown ups

Micile sicane de cand erau copii inca exista si nici unul dintre cei cinci nu ezita sa-si taxeze prietenii si sa-i ia peste picior. Dar din pacate, sicanele nu sunt teribil de amuzante. Iar personajele construite sunt destul de cliseice, oricat ar incerca sa nu para. Unul e obsedat de cariera, altul e mai hipiot, altul e casnic si unul care se comporta ca un adolescent condus de hormoni. Iar al cincilea este un mix, un pic din toate.

Totusi, daca e sa apreciem ceva la film este ca nu este o simpla insiruire de glume, mai mult sau mai putin reusite, ci incearca sa abordeze si latura emotional-sociala atragand atentia asupra micilor probleme cu care se confrunta familiile moderne. Tatii incearca sa-si convinga copiii sa nu isi mai piarda timpul in fata televizorului jucandu-se si sa iasa afara, sa arunce cu pietre in lac si sa faca pe Tarzan.

Si un alt lucru bun este ca nu se joaca prost sau cel putin nu teribil de prost, iar prezenta Salmei Hayek si a lui Steve Buscemi sunt ca doua guri de aer proaspat. Salma isi joaca rolul la perfectie, chiar daca nu are de-a face cu un personaj complex, iar Buscemi este un taranoi amuzant.

Daca nu va asteptati la cine stie ce mega comedie, atunci Grown Ups isi merita banii de bilet. Are suficient umor cat sa zici ca este amuzant, iar scenariul este acceptabil.