Nasa

Cand mergi la un film cantaresti mai multe aspecte pana sa iti creezi asteptari. In mod similar am facut si noi cand am mers sa vedem Nasa, cea mai recenta productie romaneasca, pe care o puteti vedea pe marile ecrane si care a fost produsa de Media Pro.

2 7

Luand in considerare activitatea cinematografica anterioara a trustului media (gen Poker al lui Sergiu Nicolaescu), nu ne-am deziluzionat crezand ca va fi un film care va rupe gura targului. Apoi insa am vazut ca i-a avut in echipa pe directorul de imagine Viorel Sergovici, care a filmat Aurora, Tudor Voican, care a co-scris California Dreamin' si Medalia de onoare si pe Dragos Bucur si Razvan Vasilescu in distributie. Nu am stiut exact la ce sa ne asteptam. Putea fi ori un mare succes ori un mare esec. Din nefericire, dupa vizionarea filmului, noi l-am incadra in a doua categorie.

3 4

Prima mentiune ce trebuie facuta este ca veti recunoaste in distributie un numar impresionant de produse ce poarta eticheta Media Pro. Smiley, Alex Velea, Laura Cosoi, Adriela Morar, Florin Busuioc, Jojo (Catalina Grama). Am mai ridicat o serie de sprancene cand i-am vazut si pe Mihai Bobonete (transformat de Antena1 in varu' de la Giurgeni pentru "Dimineata cu Razvan si Dani"), Alejandro Solano Gallego (care nu numai ca nu a mai facut actorie in viata lui, dar e si Country Manager la Hercesa, firma de constructii spaniola… sunt atatea semne de intrebare si variante posibile pentru care cineva s-a gandit vreodata sa il distribuie intr-un film), Gabriel Dutu (carismaticul actor si directorul artistic al Teatrului Bacovia din Bacau care s-a remarcat in telenovele la Antena 1) si Catalin Catoiu (fostul iubit al lui Jojo).

Am ajuns repede la o concluzie: Nasa este un film care se doreste a fi pentru publicul larg si foarte larg; o comedie usoara. Actiunea se desfasoara in jurul unei americance (Whitney Anderson) care s-a maritat cu un roman, Radu Prodan (Dragos Bucur) si au un fiu, David (Stefan Iancu). Fix in ziua in care cei doi boteaza un copil, Radu este arestat pe motiv ca ar fi colaborat cu mafia (termen pe care nu l-am mai auzit in Romania pana acum - oare cum ar arata mafia din Maramures? dar aia din Tara Oasului?).

6 8

Cand ambele tabere ajung sa o preseze si sa o ameninte, Jennifer ia decizia sa isi intemeieze propria ‘familie’ de baieti rai pentru a-l speria si da pe mana politiei pe Spanu (Alex Velea) si a-l elibera pe Radu. Alcatuieste gruparea din doi contabili (fratii Lucian Ifrim si Gheorghe Ifrim), un preot alcoolic (Florin Busuioc), doi jandarmi (Leonid Doni si Mihai Dragomir), un politist labil psihic si putin subevaluat intelectual (Puiu Mircea Lascus), avocatul familei (Razvan Vasilescu), servitoarea Despina (Lucia Maier) si David.

9 5

In mod normal, la o comedie notam mai putin lipsa de veridicitate. Asa am procedat cu Buna! Ce faci? Dar cand ansamblul este mult sub nivelul socotit al asteptarilor, fantasmagoriile incep sa agaseze. Un exemplu ar fi ca inclusiv politistii romani vorbesc engleza in acest film, iar cel mai tipator este resedinta sotilor Prodan, care arata ca un palat sau ca o casa boiereasca. Unde si cand si cine locuieste asa in Romania si nu invarte afaceri dubioase?

Totodata, nu ne-am lamurit exact de ce oare o actrita americana, de care nu am auzit, dar se pare ca a facut un film cu titlul Zombie Strippers, si al carei singur atu este ca vorbeste engleza cu accent american, are rolul principal. De altfel, de ce e filmul in engleza? - aici ar trebui discutat si cu scenaristii, pentru ca aceasta poveste a fost premiata la concursul de proiecte organizat de Centrul National al Cinematografiei iar ceva schepsis trebuie sa fie.

De ce Alex Velea are rol mai important decat Dragos Bucur? Si chiar trebuie sa isi arate stomacul in orice conjunctura?

E incitanta si antrenanta, in schimb, piesa acestuia cu Smiley, Convict, prezenta pe coloana sonora - trebuia sa mai punem un plus la lista, pentru ca altfel Nasa ar fi fost in totalitate inghitit de minusuri.

Clar nu vi-l recomandam pentru cinema.

Daca sunteti curiosi ce film au ales sa faca Dragos Bucur si Razvan Vasilescu pentru a demonstra ca si actorii buni mai gresesc din cand in cand, noi va sfatuim sa il asteptati sa apara la TV. Altfel, este doar o pierdere de timp si bani.