Megamind

Megamind este o animatie foarte amuzanta pe care trebuie sa o vedeti, chiar daca nu mai sunteti la varsta la care sa va uitati la desene. Are scene de actiune, romantism, efecte speciale si suficiente glume inspirate incat sa va binedispuna. Si in plus, ia peste picior si mitul lui Superman, extraterestrul transformat in salvatorul Pamantului.

Personajul principal este Megamind (ce imprumuta vocea lui Will Ferrell) si care este cel mai inteligent raufacator pe care l-a vazut vreodata planeta. Provine, asa cum declara si singur in primele secvente din film, dintr-o familie dezbinata sau mai bine zis de pe o planeta ce a fost inghitita de o gaura neagra si parintii lui l-au trimis in spatiu intr-o capsula de salvare.

Ei bine, si adversarul lui, Metroman (Brad Pitt), are cam aceeasi poveste, planetele celor doi fiind invecinate, si amandoi au ajuns pe Terra unde destinul si societatea au decis ca cei doi vor deveni inamici si se vor antrena in lupte pe viata si pe moarte. Locurile in care au aterizat sunt desigur diferite, Megamind fiind crescut de puscariasi, iar Metroman de o familie instarita.

Si daca asemanarile cu Superman nu ar fi suficiente, avem parte si de prezenta unei reporterite dragute si extrem de curioase care este prinsa intre cei doi, Roxanne Ritchi (Tina Fey). Prinsa in ideea ca Megamind mereu o rapeste si Metroman trebuie sa intervina pentru a o salva. Si chestia asta dureaza deja de ceva timp, unul pune la cale un super plan si celalalt i-l da peste cap, cu o frecventa ce devina rutina pentru locuitorii orasului Metrocity.

Asta pana cand lucrurile se schimba si in peisaj va aparea un nou raufacator, Titan (Jonah Hill), care spre deosebire de Megamind nu se joaca de-a distrugerea si tortura, ci chiar isi foloseste super-puterile pentru a face rau. Moment in care extraterestrul nostru albastru si cu capul mare trebuie sa isi regandeasca strategiile si planurile de lupta.

Personajele sunt foarte bine conturate si indiferent de ce partea a barierei bine-rau se afla, nu poti sa nu ii simpatizezi, macar putin, chiar si atunci cand vezi cum demoleaza orasul. Fiecare are momentul lui de glorie, dar sunt si  momente in care ii vezi in dizgratie, singuri si lipsiti de speranta.

Ceea ce este fain la Megamind este modul in care se joaca cu mitul super-eroului si exploreaza natura umana. Si daca tot reuseste sa faca asta printre gag-uri, atunci este perfect. Si un alt motiv pentru a vedea acest film este coloana sonora, care este una foarte rock si include piese AC/DC, Guns N' Roses si Ozzy Osbourne.