Marti, dupa Craciun

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Metropotam a primit si el o invitatie la vizionarea filmului "Marti, dupa Craciun" in regia lui Radu Muntean. Dupa aproape doua ore petrecute la Cinema Pro, nu putem spune ca am fost chiar la pomul laudat, dar nici nu am trait o experienta cinematografica pe atat de intensa pe cat ne asteptam.

Pe modelul "ne-a placut, dar parca lipseste ceva" sa explicam de ce avem aceste sentimente oarecum contradictorii privitoare la ultima creatie a lui Radu Muntean. Filmul se descurca de minune la capitolul dialog, replici si emotii transmise, dar ii lipseste acea scanteie care sa tina spectatorul pe foc, sa-i umple fruntea de broboane de transpiratie si sa-l faca sa muste din scaun de nervi sau de nerabdare.

Marti, dupa Craciun1 Marti, dupa Craciun2

Atentie! Cateva spoilere pe alocuri!

Subiectul permite jonglarea cu emotii dintre cele mai diverse. Barbatul prins intre nevasta si amanta care trebuie sa aleaga doar o femeie in viata lui poate da nastere la niste sentimente monstru si poate anima feministe dintre cele mai convinse, dar si libertine care vor intelege fix ce vor din aceasta productie. Pentru barbati mesajul e destul de clar si putem spune de pe acum ca ne cam pare rau de institutia casatoriei si de longevitatea relatiilor.

Pe cat de permisiv este subiectul, abia ultimele 15-20 de minute din film sunt cu adevarat intense si abia atunci ajungi sa empatizezi cu nevasta, sa traiesti alaturi de personaje si sa simti ceva. Pana acolo, filmul este o alaturare de replici tari, de putina goliciune si de o tensiune inabusita de jocul actorilor. 

Marti, dupa Craciun3 Marti, dupa Craciun4

Pe de o parte, taraganarea asta a momentului culminant are si ea un scop. In prima parte a filmului putem doar sa ghicim ce ascunde fiecare personaj si sa ne dam cu presupusul daca Paul (Mimi Branescu) chiar are remuscari, daca Adriana (Mirela Oprisor) banuieste ceva, dar nu se exprima sau daca Raluca (Maria Popistasu) chiar si-a acceptat rolul de amanta si atat. Spre final lucrurile devin evidente iar Adriana are o rabufnire maiestuoasa, punctul cel mai savuros din acest film.

Pe langa replicile usturatoare si comparatiile perverse, Adriana este cand foarte nervoasa, cand foarte fragila, cand pare un munte de femeie cu limbaj de maidan pe care o doare-n cot de situatia dramatica.  

Marti, dupa Craciun5 Marti, dupa Craciun6

"Marti, dupa Craciun" este o drama, dar ajungi sa o simti ca atare prea tarziu. Meritul filmului este ca a reusit sa creeze un triunghi amoros din care nu poti sa faci galerie unui singur personaj. Paul infidelul este simpatic, cam babalau, dar ti-e drag de el pentru ca nu e un magar; Raluca nu este amanta pitipoanca, acea femeie in cautare de aur si averi ci este, asa cum spune si ea la un moment dat, "o carpa" in mainile unui barbat; Adriana nu este nevasta stresanta de care ai vrea ca Paul sa scape ca sa se bucure si el de libertate.

Simplul fapt ca nu poti sa alegi un personaj cu care sa tii dovedeste ca filmul e bine gandit si ca fiecare om din poveste iti serveste o doza de emotie exact atat cat sa nu poti sa-l urasti, dar nici sa te atasezi nebuneste de unul si sa-l discreditezi pe celalalt doar pentru ca ai tu un favorit.

"Marti, dupa Craciun" merita vazut pentru dialog si pentru emotia transmisa spre final. Privind si analizand din afara salii, filmul ni s-a parut bun, dar tot ne pare rau ca nu am vazut scanteia si nici artificiile iar trairile de spectator au venit cam tarziu.



1 comentariu vrei sa comentezi?

Marti, dupa Craciun
arch_er
#1 -

Comentariu nou

aici scanteia e mai adanca, apare cu intarziere si nu se lasa asa usor... Big up Radu Munteanu&co.

Evenimente promovate pe Metropotam

Locuri promovate pe Metropotam

Filme


Cinefili

Star Wars: The Last Jedi?
|Rezultate|Alte sondaje