Lorax. Protectorul Padurii (3D)

In primul rand: Lorax. Protectorul padurii este un film educativ, atat pentru copii, cat si pentru parintii care ii vor insoti la cinema. Iar aceasta este partea buna a filmului. In al doilea rand (si partea slaba a filmului): este foarte plictisitor, cel putin pentru cei trecuti de varsta la care sa consume desene animate educative si sa se lase vrajiti de personaje colorate excesiv. Filmul este promovat ca fiind facut de cei care au semnat si animatia din Despicable Me, dar, din punct de vedere al fun-ului, n-are nicio legatura cu acesta.

Ted (Zac Efron) este un baietel de 12 ani care incearca sa atraga atentia fetei pe care o place, Audrey (Taylor Swift). Amandoi locuiesc intr-un oras de plastic, in care totul este artificial, din care plantele au disparut cu desavarsire, iar aerul curat se consuma, contra cost, din sticle de plastic (ca apa minerala acum). Pentru a o cuceri pe fata visurilor sale, Ted va trebui sa invete sa pretuiasca natura, sa afle adevarul despre orasul de plastic in care locuieste si sa schimbe mentalitatea locuitorilor din Thneedville. O misiunea grea, dar nu imposibila si... sanatoasa.

Loraxul (Danny De Vito), protectorul padurilor, un zghemotoc portocaliu, apare doar in povestea pe care o afla Ted de la un personaj misterios ce locuieste in afara orasului. Loraxul este simpatic, dar nu spectaculos, iar pe alocuri devine chiar enervant, mai ales in combinatie cu pestii portocali cantatori si ursuletii pufosi si tolomaci. Prea putine glume bune, prea multe predici.

Asa cum spuneam, punctul forte al filmului este mesajul eco puternic: trebuie sa avem grija de natura, altfel vom plati (la propriu si la figurat) pentru lucruri simple si esentiale si care ar trebui sa nu coste nimic. Din pacate, animatia si efectele speciale nu sunt spectaculoase, povestea este complicata si intortocheata inutil, iar momentele muzicale sunt... penibile. Speram doar ca mesajul filmului n-o sa ajunga tot in cutiute de happy meal, alaturi de personajele din animatie trase in plastic, pentru ca atunci totul ar fi degeaba.

Recomandam Lorax. Protectorul padurii doar daca vreti sa va invatati copiii o lectie despre pretuirea naturii si a copacilor, la pachet cu o plimbare in parc dupa film, nu la o masa intr-un fast food.