Life in a Day - cronica documentar

Am fost incitati de documentarul Life in a Day inca de cand a fost anuntat anul trecut, cand producatorul Ridley Scott si regizorul Kevin Macdonald il promovau ca pe una din cele mai mari platforme de comunicare internationala. 24 iulie 2010 a fost ziua care a ramas consemnata in istorie de aproximativ 80.000 de filmulete realizate de oameni din 192 de tari.

De la primele teasere ne-am dat seama ca documentarul, ce si-a avut prima vizionare in ianuarie la Festivalul de Film Sundance, trebuie trecut pe lista filmelor pe care ne dori in mod expres sa le vedem anul acesta.

8 9 10

Distribuit de National Geographic, "Life in a Day" a fost oficial lansat in cinematografe la nivel international in iulie anul acesta. Recent a venit si in Romania si am avut in sfarsit ocazia sa il vizionam si noi.

Intr-o prima faza va spunem ca merita vazut, fie online, fie la cinema, fie la tv. Oricand se va nimeri sa il vizionati, sa o faceti, pentru ca indiferent de ce muzica ascultati, ce scoli ati urmat, ce culoare au ochii prietenilor vostri, de ce boli suferiti sau cum ii cheama pe parintii vostri, acest film va va face sa va simtiti parte dintr-o lume in miscare, deloc singuri si cu siguranta intelesi.

2 3

Agitatie, aglomeratie, viteza, frustrare, indiferenta, suferinta, fericire, adrenalina - sunt doar cateva din prerogativele zilelor in care traim, insa sunt amanunte pe care le constientizam greu. Traim cu impresia ca nu facem suficient, ca ziua are prea putine ore, ca somnul este inutil atunci cand avem o viata in fata si nu vrem sa o dormim. Suntem iubiti, amanti, studenti, oameni ai strazii, neputinciosi, inculti, intelectuali, bolnavi si ipohondri, barbati si femei - toate intr-unul.

1 5 7

Documentarului lui Ridley Scott este ca o trezire la realitate, ca un cocos care canta atunci cand soarele rasare, ca un ceas care suna atunci cand trebuie sa te pregatesti pentru o intalnire importanta. Asa ne-am simtit dupa ce am vazut ce au facut alti oameni pe 24 iulie anul trecut. Voi va mai amintiti cum a fost sambata aceea pentru voi?

Ati fi surprinsi, spre exemplu, cati oameni faceau fix acelasi lucru, in acelasi moment, in colturi diferite ale lumii, cat de profund este inceputul zilei pentru un baietel din Japonia si tatal sau, cat de plina de adrenalina, muzica si dans a fost parada dragostei din Germania, ce frumos si senin este drumul atunci cand incerci sa faci inconjurul lumii pe bicicleta sau cata emotie se poate simti atunci cand ceri prietenia unei persoane de sex opus, care habar nu are ce simti.

6 4

"Life in a Day" este, fara pic de exagerare, un documentar emotionant si un mare plus in CV-ul omului de film Ridley Scott. In aproximativ 1h30 de secvente, ne dam seama ca toti suntem o apa si un pamant, acel cliseu de care indiferent cat am incerca sa ne descotorosim tot nu ne va reusi. Suntem plini de viata, intr-un Babel care inca poate vorbi aceeasi limba.

"Life in a Day" e poezie imprimata pe o pelicula cinematografica. Probabil ca nu veti pierde mare lucru daca nu il veti urmari, insa cu siguranta nu va va parea rau cand o veti face. Documentarul acesta a fost de departe cea mai interesanta ora si jumatate pe care am petrecut-o pana acum intr-o sala de cinema in 2011. Noi vi-l recomandam cu toata caldura, chiar de v-ati propus sa il asteptati pe youtube, pe canalul destinat documentarului.