Kick-Ass

Being a super hero is bad for your health.

Kick-Ass incepe ca Zombieland, cu un pustan care ia peste picior toate cliseele din filmele cu super-eroi si-si aduce de acasa un set propriu de reguli. De exemplu, ca sa fii erou nu trebuie sa ai puteri speciale. Asa ca, Dave Lizewski (Aaron Johnson) isi comanda de pe net un costum verde si mulat si iese pe strazi, sa faca dreptate, castigandu-si pseudonimul de Kick-Ass, dar si cateva saptamani de spitalizare.

Mai mult de jumatate din film, tot ce stiam despre super-eroi este terfelit in toate felurile si e fun, mega fun, si nu-ti vine sa crezi ca cineva chiar face un film pe bune despre oamenii obsedati de super-eroii de benzi desenate si are tupeul sa demonteze, atat de inteligent, toate miturile. Daca in acest moment va intrebati cine este regizorul, aflati ca il cheama Matthew Vaughn si este responsabil de alte cateva bunatati - Layer Cake, ca regizor, si Snatch sau Lock, Stock..., ca producator. Chiar daca nu va intrebati de regizor, tot e bine de stiut, pentru ca nu putine sunt momentele in care ai impresia ca filmul se deruleaza dupa indicatiile lui Tarantino. Actiunea, plina de violenta si sange improscat pe pereti (chiar daca e vorba de niste pustani), nu are cum sa nu te trimita un pic cu gandul la Kill Bill. La fel si umorul dement:

"Kick-Ass: How can I get a hold of you?
Hit Girl: You just call the maior's office. He has a special signal that shines on the sky... It's in the shape of a giant cock
!"

Kick-Ass Kick-Ass
With no power comes no responsibility

Exemplul lui Kick-Ass ii face si pe altii sa-si urmeze instinctele si visele de super-eroi, astfel ca pe strazile orasului, in lupta cu criminalitatea, mai apar trei costumati: Hit Girl (jucata demential de Chloe Moretz), Big Daddy (un Nicolas Cage decent) si Red Mist (Christopher Mintz-Plasse aka McLovin). Primii doi se pricep de minune la treaba asta, chiar daca fetita n-are decat vreo 12 ani si nicunul dintre ei nu poate sa zboare sau sa treaca prin ziduri - cei doi sunt mai ceva ca maestrii shaolin, inarmati pana-n dinti si cu o vendeta personala. Red Mist este doar o momeala, un impostor, pentru ca tatal sau, mafiotul care conduce din umbra orasul (Mark Strong), sa poata pune mana pe Kick-Ass.

Chiar daca la inceput se face bascalie de filmele cu super-eroi, cat sa-ti crape obrazul ca ti-a placut atat de mult The Dark Knight, in partea a doua a filmului totul se transforma intr-un action movie in toata regula... cu super-eroi. Hit Girl este practic invincibila si spinteca o duzina de traficanti de droguri dintr-un apartament pana sa zici ass kick. Cam la fel stau lucrurile si cu tatal ei, in costum de Batman. Deci, treaba cu nu-ti trebuie super puteri ca sa fii super-erou se cam "auto-mototoleste" si se arunca singura la gunoi. Unde mai pui ca, in urma unui accident, Kick-Ass nu prea mai simte durerea... si poate incasa ass kicks fara numar.

Cam asta ar fi singurul inconvenient al intregului film, ca, voit sau nu, se autoparodiaza. In rest, un film excelent, cu toate ingredientele unui blockbuster (actiune, efecte speciale bune, umor de cea mai buna calitate), dar si cu o poveste inteligenta si cu un aer tupeist, de film indie. Iar sfarsitul promite o continuare, un Kick-Ass 2 pe care deja il asteptam cu nerabdare. Asa cum au mai spus si altii: "The best comic book screen adaptation since The Dark Knight!"

De vazut!

Kick-Ass