John Carter (IMAX 3D)

Multe dintre elementele, personajele, povestile SF/fantasy/cu super eroi se regasesc aici, in John Carter. Nu din cauza unei lipse de inspiratie a scenaristilor, ci din cauza ca este vorba de ecranizarea unei carti semnata de unul dintre pionierii genului SF: Edgar Rice Burroughs. Pacat ca filmul a cazut in mainile celor de la Disney, care au tinut sa injecteze filmul cu scene cheesy si clisee enervante (de nelipsit din reteta de succes a filmelor Disney), dar fara de care filmul ar fi fost mult mai reusit.

Cu toate acestea, John Carter este foarte placut, are o poveste plina de suspans, pe alocuri amuzanta, care ne poarta dintr-un western intr-o lume extraterestra impresionanta, ce aduce aminte si de Dune si de Star Wars si de Planeta Maimutelor (din nou, nu John Carter, datat din 1912, s-a inspirat din acestea, ci invers), cu efecte 3D cool si care dau bine pe ecranul IMAX, dar si cu un imaginar inradacinat in filmele vintage SF.

Burroughs este adus si el in film, in rolul nepotului aventurierului John Carter, in ale carui maini cade testamentul-roman al eroului ce-si spune povestea incredibila si lasa instructiuni importante nepotului - toate intamplandu-se in 1881.

Carter (Taylor Kitsch) este un soldat american cu experienta, ce a luptat in Razboiul dintre Nord si Sud, dar care s-a retras si care acum este cautator de aur. Intr-una din mine, John da peste un portal care face legatura intre Pamant si Marte. Fara sa vrea ajunge sa fie implicat intr-un razboi similar cu cel din State, dar de aceasta data pe o planeta straina, unde corpul sau are acum puteri deosebite.

Prima specie pe care John Carter o intalneste si care-l si adopta se numeste Thark: subtiri, uscati, cu sase membre si piele verde, dar foarte simpatici. Acestia asista pasiv la razboiul dintre Zodanga si Helium, doua orase populate de o specie identica cu oamenii, dar care stapanesc o tehnologie ce le perimite sa navigheze pe lumina. Carter devine, fara sa-l incante prea tare, eroul Tharkilor, dar soarta face ca acesta sa o intalneasca pe printesa din Helium (Lynn Collins), sa se indragosteasca si sa ajunga sa lupte pentru aceasta si sa-l infrunte pe Sab Than, conducatorul celor din Zodanga, ce detine o arma misterioasa si care ameninta siguranta intregii planete.

Chiar daca este foarte lung si cu o poveste destul de ramificata si cu multe lacune, John Carter este un film perfect pentru a evada intr-o lume plina de fantezie, numai bun pentru a-l vedea in week-end la IMAX. Daca va plac SF-urile, filmele Disney sau cele de aventura, garantam ca o sa va placa si John Carter.