Immortals - cronica film

Violenta? Check. Tot felul de mijloace de tortura? Check. Sange 3D? Check. Da, Immortals este un film dur la care, in functie de cat de sensibil/a esti, s-ar putea sa inchizi ochii de cateva ori pe parcursul actiunii. Fara menajamente, suntem adusi in Grecia antica, in mijlocul unui razboi al umanitatii in care zeii si muritorii sunt deopotriva implicati.

La cativa ani dupa razboiul titanilor, Regele Hyperion (Mickey Rourke) este hotarat sa devina conducatorul suprem al lumii. Pentru un astfel de plan are nevoie de Arcul lui Epirus, faurit de Ares, Zeul Razboiului. Cu puterea arcului el ii va elibera pe titanii prinsi in Tartar si ii va putea detrona pe zeii Olimpului. Pentru a-si salva lumea, dar si omenirea de la dezastru, Zeus alege un tanar curajos si priceput in arta luptei precum Tezeu (Henry Cavill) care sa il infrunte pe nemilosul Hyperion. Tezeu va fi acompaniant in lupta sa de un alt personaj important pentru poveste: Oracolul Fedra, interpretat de Freida Pinto.

Immortals-cronica film-5 Immortals-cronica film-2

Nu am putea spune ca filmul exceleaza in ceea ce priveste jocul actorilor, desi putem sa ii acordam o nota mai mare la acest capitol lui Mickey Rourke care isi inzestreaza personajul cu suficient de multa duritate incat sa iti cam fie teama de ce va face in scena urmatoare. Immortals este un film pictural, ramai impresionant de culoare, de jocurile de lumina, mai putin de interactiunea dintre personaje. De altfel, regizorul Tarsem Singh a dezvaluit ca sursa lui de inspiratie in a realiza filmul au fost picturile renascentiste.

Ceea ce face din Nemuritorii un film aparte sunt efectele 3D pe de-o parte si modul in care camera iti ofera perspective surprinzatoare, pe de alta. Vedem Grecia Antica prin ochii muritorilor, dar si prin cei ai zeilor, suntem purtati constant in miscari de zoom in - zoom out prin toate zonele relevante pentru actiunea filmului.

Immortals-cronica film-4 Immortals-cronica film-6 Immortals-cronica film-3

Asa cum va spuneam si la inceput, curge mult sange in timpul filmului, poate mai mult decat ne-am dori sa vedem, mai ales tridimensional, iar daca luptele cu sabii si sulite nu sunt suficient de dure, exista si alte variante barbare de a chinui personajele si de a le provoca o moarte lenta, dar sigura. Tipetele de durere inabusite sau, dimpotriva, sunetele stridente te arunca adanc intr-o poveste care hraneste apetitul pentru mitologia greaca.

Raportarea oamenilor la religie, relatia pe care necredinciosul Tezeu ajunge sa o aiba cu Zeus, Atena, Poseidon si raporturile sociale in Grecia antica sunt alte elemente care dau un oarecare plus filmului. Regizorul peliculei, Tarsem Singh, a declarat ca la o prima lectura nu a gasit nimic interesant in scenariul creat pentru Immortals: "Are zei; are zei greci. Nimic din asta nu m-a interesat cu adevarat", a afirmat Tarsem pentru TotalFilm. Totusi, Singh a gasit o intrebare metafizica ce l-a pus pe ganduri si l-a determinat sa preia regia filmului: "Care ar fi motivul pentru care zeii ar lasa ca ceva rau sa se intample in lume?". Raspunsul gasit de Tarsem, transpus si in film este liberul arbitru: "Daca exista zei, ei ar pretui, mai mult decat orice, liberul arbitru."

In ansamblu, Immortals nu ne-a lasat cu vreo dorinta ascunsa de a-l revedea. Un subiect cvasi-filosfic, confruntari sangeroase, efecte 3D, personaje ale mitologiei grecesti, un Mickey Rourke necrutator, toate sunt parghii de care te poti agata daca aveti  pofta un film de actiune brutal precum Immortals.