I Am Love (Io sono l'amore)

afis
Grabiti-va sa vedeti I Am Love in cinematografe, pentru ca nu veti regreta! Fie pentru ca va este dor de o poveste de dragoste pasionala, de dramele unei familii din inalta societate, de un film bun italian, de Tilda Swinton (actrita de origine britanica care vorbeste o italiana si o ruseasca impecabile), nu veti ramane dezamagiti urmarind acest film, care, desi a fost lansat in 2009, a avut premiera oficiala anul trecut, la Festivalul de Film Sundance, Festivalul de Film de la Venetia si Festivalul de Film de la Toronto. In Romania are premiera azi!

Regizat si co-scris de Luca Guadagnino, regizorul italian responsabil de filme precum Mundo Civilizado (2003), Cuoco Contadino (2004) si Melissa P (2005), I Am Love divulga povestea Emmei (Tilda Swinton), mama a unei familii milaneze instarite, care isi traieste viata intr-o maniera impecabila, ordonata, dominata de sotul sau, Tancredi, mostenitor al concernului Recchi, si de copiii sai, Edoardo, Elisabetta si Gianluca. O intalnire intamplatoare cu Antonio, prieten cu Edoardo si bucatar-sef de meserie, Emma se trezeste la viata si isi descopera pasiuni demult inabusite, sentimente de care nu se mai credea capabila si dorinte sexuale refulate.

Planurile filmului sunt, dupa cum ne-a obisnuit stilul anti-american (daca mi se permite un asemenea termen), subtile, profunde si din plin marcate cu drame sociale si psihologice. Daca v-a placut Amantul doamnei Chatterley, I Am Love va va placea si mai mult; daca nu v-a placut cartea lui D.H. Lawrence, atunci veti da de o poveste similara, adusa in zilele noastre, insa cu mult mai mult bun gust, introspectie, drama, sentiment, un ending nu tocmai ambiguu, dar tot interpretabil si lasat la atitudinea si imaginatia spactatorului. Sexul, mai curand implicit decat explicit, este aici o uzanta regizorala care sugereaza intoarcerea la valorile umane primordiale si transpare ca fiind o arta, nu un sport in sine.

1 2
3 4

Titlul filmului il da o secventa din aria La Mamma Morta, folosita in Philadelphia (cu Tom Hanks si Denzel Washington), pe care Emma il urmareste intr-o seara la televizor, stand in pat langa sotul sau. Aventura sa cu Antonio deja incepuse, iar momentul este de o spiritualitate semnificativa pentru ea si de o banalitate comuna pentru Tancredi.

Coloana sonora este semnata de John Adams, compozitor american, adept al minimalismului, care a castigat premiul Pulitzer pentru September 11, 2001 attacks.

Si suficiente fiind spuse, va invitam la film. Va va parea rau daca nu il veti vedea la cinema!