Hop (Hop Top)

Imi plac foarte mult desenele animate si in special cele dedicate sarbatorilor cum sunt animatiile de Craciun. Chiar saptamana trecuta mi-a venit o pofta nebuna sa vad un film de genul asta asa ca m-am uitat la Polar Express care mi-a adus aminte ca animatii legate de Paste nu prea exista (in afara de desenele cu Bugs Bunny sau mai stiu eu ce alt personaj). Insa anul acesta s-a lansat Hop Top asa ca sarbatoarea in care iepurasul ne-aduce dulciuri are acum si un film care sa o reprezinte.

Hop Top este povestea Iepurasului de Paste. Urecheatul E.B. (voce Russell Brand) este fiul Iepurasului de Paste si urmeaza sa-i ia locul tatalui sau. Din pacate insa, E.B. nu se simte pregatit pentru aceasta misiune sfanta si, in plus, are si o pasiune pentru tobe si vrea sa ajunga muzician. Astfel el fuge de-acasa pentru a-si croi propriul drum in viata. Ajuns in Hollywood se intalneste cu Fred O'Hare (James Marsden), un tanar care asteapta sa-i pice din cer job-ul perfect. Cum niciodata nu se stie de unde sare iepurele, putem spune ca Fred isi da intalnire cu destinul atunci cand il loveste pe E.B cu masina. Cei doi se imprietenesc si, trecand prin mai multe intamplari, isi dau seama ca ei sunt aceia care trebuie sa salveze Pastele din "aripioarele" maleficului pui de gaina Carlos (voce Hank Azaria).

Hop Top Hop Top

Despre filmul Hop nu prea avem cuvinte de rau. In primul rand pentru ca este clar facut mai degraba pentru copii decat pentru adulti, un film care ajuta la deconectare prin vizualuri simpatice si dragalase. Insa, daca esti un tip de persoana mai serioasa si razi doar la glumele inteligente, s-ar putea sa ramai putin dezamagit de Hop Top. Asta nu pentru ca filmul nu ar avea destule glume reusite, ci mai degraba pentru ca majoritatea sunt destul de puerile desi nu lipsesc nici replicile destepte care fac ca animatia sa fie buna si pentru adulti.

Desenele sunt bine realizate si, din fericire, cand personajele umane vorbesc cu iepurele E.B sau cu celelalte personaje animate nu se observa ca actorii comunica de fapt cu cineva fictiv, ceea ce da povestii un simt al realului. Si daca tot vorbim de bine, putem incepe impartirea bilelor albe pentru actiunea filmului si pentru felul in care elemente din viata reala sunt transpuse in el: Beretele Roz, varianta filmului pentru Beretele Verzi - trupe americane, sau dorinta copilului de a-si gasi propriul drum si de a refuza afacerea de familie. Dar ce mi s-a parut amuzant a fost ca exista si cateva idei din vechile desene cu Bugs Bunny, cum este trucul in care iepurele lovit il pacaleste pe om sa aiba grija de el.

Hop Top Hop Top

Ce nemultumeste un pic la Hop este faptul ca personajele umane par ca joaca un pic fortat si cred ca regizorul Tim Hill ar fi trebuit sa renunte la acestea si sa aleaga numai personaje desenate. Totusi daca ne aducem aminte ca este o animatie si facem comparatie si cu alte filme de acest gen vom observa ca in toate se intampla cam la fel. La final Hop Top ii va bucura pe cei mici, dar cu siguranta si adultii vor iesi cu zambetul pe buze din sala de cinema.