Holy Rollers

poster
Ca tot se apropie premiera celui mai recent film in care va juca Jesse Eisenberg, The Social Network, n-am mai avut rabdare si am luat la vizionat un alt film de-al lui Jesse de anul acesta: Holy Rollers - o cu totul alta "mancare de peste" decat povestea Facebook-ului.

Inspirat din fapte reale, Holy Rollers ne prezinta povestea unor evrei ultra-ortodocsi din Brooklyn-ul anilor '90 care au reusit sa faca o avere introducand si imprastiand prin New York peste un milion de pastile de ecstasy aduse tocmai din Amsterdam. Visul american este din nou adus in scena si, ca de obicei, totul incepe promitator si se termina dezastruos - cu o lectie de viata predata aproape pedagogic.

Jesse intra foarte bine in pielea lui Sam Gold, un pusti cu perciuni lungi si carliontati, cu palarie neagra, parpalac negru, naiv, cuminte si care asteapta ca viata sa-i fie scrisa de catre familie si rabin. Sam este rupt de toate realitatile dure ale lumii in care traieste, regimul strict, infatisarea si credinta orbeasca izolandu-l de toti factorii externi comunitatii de evrei ultra-ortodocsi din Brooklyn.

Banii sunt o problema pentru familia sa, care nu traieste in cele mai bune conditii, iar cand nu i se permite sa se casatoreasca cu fata pe care o placea, Sam are impresia ca este din cauza lipsei banilor. Astfel ca, atunci cand un prieten ii propune o "combinatie" prin care poate sa castige 1000$, facand doar un drum pana-n Olanda si-napoi, pentru a aduce niste "medicamente", Sam inghite momeala si devine un caraus care trece usor de controalele din aeropoarte doar pentru ca arata intr-un fel ce nu ridica nicio suspiciune.

Nici dupa ce afla ca ceea ce transporta sunt de fapt droguri, Sam nu va renunta la posibilitatea de a face "easy money". Asa ca, incepe sa se implice din ce in ce mai mult in traficul de pastile si sa se lase sedus de lumea superficiala, dar atragatoare a cluburilor, drogurilor si petrecerilor. Bineinteles ca in interiorul sau se dau tot felul de lupte, acesta fiind prins intre viata pe care o traieste acum si pe care si-o scrie singur, si credinta&familie - iar Jesse Eisenberg reuseste sa redea foarte bine acest lucru.

Filmul este construit foarte bine, acumuland tensiune si suspans gradual, chiar daca inspre un sfarsit previzibil. Jocul actorilor este foarte bun, la fel si scenariul si dialogurile. De asemenea, coloana sonora este si ea una care merita toata atentia (o aveti mai jos). Daca nu mai aveti rabdare ca The Social Network sa ajunga pe marile ecrane, dar aveti chef sa-l vedeti pe Jesse Eisenberg at his best, atunci Holy Rollers este de vazut.

Puteti gasi Holy Rollers pe Amazon

OST-ul Holy Rollers: