Gulliver's Travels 3D

Ne asteptam sa ne simtim ca niste pitici in sala de cinema alaturi de Gulliver-ul Jack Black si sa fim coplesiti de calatorii vizuale fascinante. Ne-am primit portia de povesti frumoase, dar nu am fost prinsi in vartejul Triunghiului Bermudelor, nu am primit o comedie de dimensiuni pantagruelice si nici aventuri care sa ne faca sa ne simtim insignifiant de mici in fata povestii.

Gulliver's Travels varianta moderna e un film de duminica, usurel, destul de distractiv, care nu exagereaza in proportii cinematografice in nicio directie: nici nu dezamageste profund, nici nu exceleaza la vreun capitol din viata filmelor.

Intr-o adaptare moderna, Gulliver este baiatul cu scrisorile dintr-o redactie mare. Acest Gulliver jucat de Jack Black plin de frustrari minte ca sa o cucereasca pe fata viselor tale, decizie care il trimite direct in Liliput unde devine zeu si uita de toate neajunsurile fizice si psihice pe care le are.

Lumea piticilor este realizata foarte bine desi nu exista neaparat o consistenta in pastrarea proportiilor si a efectelor pe care le implica prezenta unui gigant in lumea celor mici. Exagerarile sunt permise in aceasta poveste fantasy, asa ca nu vom contesta diverse actiuni in mod normal imposibile si ne vom lasa purtati de valul aventurilor magice.

Gulliver's Travels are cateva scene amuzante, dar toate calatoriile din film (lumea noastra- Liliput- lumea gigantilor- inapoi acasa) par asamblate de un copil care nu a stiut sa le lege bine si nici sa le faca fundita. Intreaga actiune decurge parca la nivel de gradinita si e pacat pentru ca orice film cu Gulliver are potential de big like la public. Jack Black e la un nivel decent de amuzament, dar simplul fapt ca e cel mai mare de pe ecrane nu-l ridica la rangul de magic comic man

Asocierile din lumea moderna cu galanta societate de moda veche din Liliput sunt punctul forte din acest film in care Yoda e ajutor de presedinte si in care Gulliver s-a prapadit ca Leonardo DiCaprio in Atlantic. De asemenea, eforturile piticilor de a recrea peisajul new-yorkez cu care era obisnuit noul lor erou sunt un mic deliciu vizual.

Cateva exemple in acest sens sunt scenele cu procesul facerii cafelei intr-o lume de oameni mici, actiune extrem de dificila si complexa, faza in care vedem cum este substituit televizorul, cum e o sedinta de masaj pentru gigantul din Liliput si alte portii vizuale distractive de genul.

Ca orice erou cu apucaturi filistine, si Gulliver o ia pe drumul cultului personalitatii si isi pune fata pe toate afisele din New York-ul improvizat si crede ca nu poate fi doborat de nimic. Scena de final e destul de reusita desi tot drumul pana la lupta bine versus rau e parca asfaltata ca la romani: cu gauri in poveste (scena din Brobdingnag), carpiri acolo unde era nevoie de finisari si alte asemenea.

Per total, Gulliver's Travels merge vazut daca ai chef de un film usor la care sa te distrezi prin alipirea mai multor lumi care, in aparenta, nu au nicio legatura una cu cealalta. Nu te astepta la ceva gigantic, ramai in lumea sperantelor normale. Ah, iar daca te astepti la ceva spectaculos 3D afla ca nu o sa primesti nimic, doar o sa dai mai multi bani pe bilet pentru un film care nu beneficiaza de niciun efect 3D.

Si ca sa eliminam dubiile copiilor din sala care rasuflau usurati ca: "acum ca am vazut filmul nu mai trebuie sa citesc cartile", le transmitem ca actiunea din film nu prea are legatura cu povestea lui Jonathan Swift deci... nu ati scapat de lectura.

P.S: Asa cum iti spuneam saptamana trecuta, Scrat din Ice Age chiar se prezinta in propriul sau scurtmetraj inainte de vizionarea filmului Gulliver's Travels. Scrat's Continental Crack-up este proiectat inainte de film si are o altfel de istorie despre provenienta continentelor. Cum la inceput era un punct, in acest caz totul a inceput de la o ghinda...