Greu de pensionat (RED)

RED
He's got time to kill.

In cel mai recent film al sau, Bruce Willis este tot cu pistolul in mana si pus pe fapte mari, asa cum ne-au obisnuit majoritatea filmelor sale in care face dreptate, salveaza omenirea sau planeta. Si, daca pe la sfarsitul anilor '80 era "greu de ucis", acum este "greu de pensionat", caci asta inseamna RED: "retired and extremely dangerous".

RED nu este cel mai bun film de actiune si nici cea mai buna comedie romantica a anului, in ciuda faptului ca aduna o "artilerie" grea de nume mari: Bruce Willis, Morgan Freeman, John Malkovich, Mary-Louise Parker, Brian Cox si Helen Mirren, dar cu totii jucand ca si cand s-ar afla in roluri de pensionare. Din acest punct de vedere, RED aduce destul de mult cu The Expendables. Scenariul este la fel de tras de par si slab ca si cand ar fi fost scris de acelasi Stallone, dar cu accente mult mai patetice.

Willis este Frank Moses, un super agent C.I.A. aflat la varsta pensionarii, care nu mai rastoarna guvernele tarilor din lumea a treia, ci flirteaza prin telefon cu o "centralista" sexy si citeste chick lit. Insa, intr-o seara, este vizitat de un death squad pentru o altfe de "pensionare". De aici pana la a-si rapi sexy "centralista" si a porni cu ea de-a lungul si de-a latul Americii intr-o cursa de supravietuire si de cautare a "adevarului", nu mai este decat un pas. Iar in timpul acestui road trip presarat cu explozii, impuscaturi, masini facute praf si toate cele, Moses isi reviziteaza fostii camarazi de arme, si ei pensionati si cu probleme de comportament, ii reactiveaza si-si pune pe picioare o echipa de soc de varsta a treia, care va face de ras C.I.A.-ul, F.B.I.-ul si Serviciile Secrete la gramada.

Multe dintre scenele de actiune sunt intr-adevar spectaculoase si colorate, Willis este la fel de bad motha' f*cker cu un pistol in mana si zambetul caracteristic in coltul gurii si face o echipa dementa si savuroasa impreuna cu John Malkovich. Astfel ca, filmul are potential, insa cei prea mult strica si ce e prea tras de par ajunge sa doara. Echipa de soc formata din grandpas greu de ucis/pensionat devine iritanta in multe dintre scene, iar romantismul de varsta a treia este si el cam "moartea pasiunii".

Asa ca RED se va inscrie cu usurinta in acea categorie de filme care ar fi putut fi mult mai bune, pe care o parte si-ar fi dorit sa nu le vada... iar multi nici nu le vor vedea.