Furia titanilor (Wrath of the Titans) - IMAX 3D

Zeus: Let's have some fun!

Spre deosebire de prima parte a francizei (Clash of the Titans, un rateu in toata regula), Furia titanilor este o adevarata injectie de adrenalina, care-ti tine corpul incordat la maximum in scaunul de la IMAX, atat cat dureaza filmul - o ora si 40 de minute.

Povestea nu este cu mult mai breaza decat cea din prima parte, tot o salata asortata de mitologie greaca (sau Legendele Olimpului povestite de Michael Bay), dar de aceasta data macar are si un pic de umor si niste dialoguri ceva mai suculente - in mare parte acest lucru i se datoreaza lui Toby Kebbell, ce-l joaca pe Agenor, un fel de Jack Sparrow al antichitatii.

In orice caz, nici de la prima parte nu am cerut mult, doar niste personaje cu puteri de zeu/semi-zeu care sa se casapeasca intr-un mod spectaculos, iar din cand in cand, daca e posibil, niste glumite care sa ne faca sa rasturnam popcornul vecinului. In prima parte n-a fost sa fie, a trebuit sa asteptam pana acum ca sa primim acest lucru.

De la inceput, pana la sfarsit, cu foarte putine pauze, Furia titanilor te scufunda intr-o mare de efecte speciale ce dau excelent pe ecranul de la IMAX 3D si in care, pur si simplu, te pierzi. Actiune de la inceput pana la sfarsit. Povestea, executata fara prea mare finete si atentie la detalii, este urmatoarea: dupa lupta cu Kraken-ul, Perseu duce o viata linistita intr-un sat de pescari alatuir de fiul sau, Helios. Dar lucrurile se schimba cand Hades (Ralph Fiennes) si Ares (Edgar Ramírez) il tradeaza pe Zeus (Liam Neeson) in incercarea de a-l elibera pe Cronos si omenirea este din nou amenintata, iar Perseu (Sam Worthington) este, inca o data, singurul care o poate salva.

Alaturi de o "echipa de soc" a antichitatii, Perseu porneste intr-o "misiune imposibila" peste mari si tari si pana in infern (inima unui vulcan) pentru a-l opri pe Cronos si pentru a da inca o sansa omenirii. Nu este deloc genul de film pe care sa-l iei prea in serios, dimpotriva. Totul este un pretext pentru un action-stuffed 3D extravaganza, o calatorie in caruselul de efecte speciale de la IMAX, in care Zeus distruge cu fulgere creaturi malefice si striga Let's have some fun!  Iar daca Worthington este prea inexpresiv si lipsit de orice fel de carisma, Kebbell este adus in peisaj tocmai pentru a puncta la aceste capitole, prin niste glumite si o atitudine a la Russell Brand. Ii mai avem si pe cei doi frati zei (Zeus si Hades), a caror relatie de love&hate se transforma intr-o telenovela in toata regula, mai ales cand tatal lor e pe punctul de-a evada din inchisoarea in care ei l-au pus. Deci, avem toate ingredientele pentru un blockbuster de succes, care sa te lase cu un zambet apoplectic pe figura si cu ochii munciti la maximum de efectele 3D, dar fara o poveste coerenta.

In concluzie, il recomandam tuturor iubitorilor de spectacol care face abuz de ecranul de la IMAX, n-o sa fie dezamagiti, chiar daca o sa iasa un pic confuzi in legatura cu ceea ce stiau din generala despre mitologia greaca. Macar o sa ramana cu indemnul lui Zeus: Let's have some fun!