Film: Water for Elephants (plus soundtrack complet)

Intr-un peisaj vesel si colorat al vietii de la circ, in mijlocul unor vizualuri fascinante, Reese Witherspoon si Robert Pattinson nu au pic de chimie cand dau viata celor doi indragostiti din filmul "Water for Elephants". In filmul inspirat din romanul cu acelasi nume in care dragostea si toleranta se chinuie sa razbata pe fundalul mizer si dezolant al Marii Crize din anii '30, personajele nu scot scanteile pe care le asteptam in mod normal in orice spectacol de la circ.

Animalele isi fac numarul fara probleme, doamna cu mustata la fel, acrobatii strabat cerul in lung si-n lat, doar cei doi amorezati nu par credibili in toata povestea care se leaga destul de bine in Water for Elephants. Pacat, filmul ar fi avut mari sanse sa functioneze ca un antibiotic cu spectru larg pentru spectatori, dar prestatia nesarata a celor alesi in distributie ne facem sa spunem ca era nevoie de mult mai multa apa pentru superba elefantica Rosie ca sa dam un thumbs up complet acestei productii.

Povestea suna cam asa: Jacob, in urma uneti tragedii, renunta la facultatea elitista si isi ia bocceluta in aventura vietii lui pe care o incepe noaptea intr-un tren. Surpriza vine abia de dimineata cand se trezeste in mijlocul unei companii de circ. Incet, incet, castiga increderea celorlalti, mai ales a patronului Benzini Circus jucat de Cristoph Waltz, si devine veterinarul animalelor de la circ. Dragostea, bat-o vina, are loc intre tanarul Jacob si sotia patronului, Marlene, vedeta tuturor spectacolelor. Cum un astfel de gest nu avea cum sa treaca neobservat, iubirea dintre cei doi pune bete-n roate bunei functionari de la circ, ceea ce duce si la un punct culminant destul de furtunos.

Water for Elephants jongleaza cu destul de multe elemente specifice din Marea Depresie: fascinatia pentru circ, saracia profunda care putea salbatici orice fiinta umana, oamenii neatasati de o casa si de o gospodarie, toate aceste teme indulcite cu subiectul universal, iubirea. Scenele de cele mai multe ori reusesc sa prinda spectatorul intr-un joc vizual colorat si fascinant, ca orice spectacol de la circ.

Desi in film sunt abordate teme de caravana a veseliei si a spectacolului, tot povestea iti serveste si niste adevaruri crude in care vedem cum erau torturate animalele si ca distractia nu e intotdeauna una sanatoasa in vagoanele cu circari. Productatorii filmului chiar au fost acuzati de brutalizarea animalelor de oameni de la diverse asociatii, care au incercat chiar sa stopeze filmarile. Anularea nu a avut loc pentru ca s-a venit cu dovezi conform carora elefantul din film a fost antrenat doar pe baza de tehnici pozitive.

Povestea te prinde, filmarile sunt de vis, revenim la marele regret al acestui film: actorii. Daca Cristoph Waltz isi vede singur de treaba si face un rol bun fara o interactiune clara si vizibila cu restul personajelor cheie, protagonistii meniti sa se indragosteasca pe ecran o fac fara sare si piper, fara sa trezeasca vreo emotie in spectatori si fara sa-i smulga vreo lacrima. Si Slava domnului, scenariul promitea o sesiune de emotionare prin vizionare.  Cel mai bun personaj, de departe, este elefantica Rosie care te cucereste prin giumbuslucuri, dar si prin afinitatea ei pentru whisky pe care ti-ai cam dori sa i-l torni pe trompa.

MusicPlaylistView Profile

Water for Elephants are si meritul unei desfasurari nu tocmai previzibile (cel putin noi ne-am imaginat finalul cu totul si cu totul altfel) plus multe alte elemente de aplaudat, printre care si un soundtrack superb (il puteti asculta in intregime mai sus). Per total, daca nu ati vazut Water for Elephants pana acum, vi-l recomandam pentru imaginile frumoase, pentru personajele necuvantatoare si pentru povestea care sta la baza. Water for Elephants e un film de duminica pe care merita sa-l vedeti, dar sa nu va asteptati la mai multe de la el.