Film - Piratii din Caraibe: Pe ape si mai tulburi

Trebuie sa fii fanul unei productii precum Piratii din Caraibe pentru a merge devotat la cinema o data cu lansarea unui nou episod. Trebuie sa il admiri pe Johnny Depp dand viata lui Jack Sparrow, chiar daca pe moment uiti ca a fost nominalizat la 3 Oscaruri, iar colaborarile cu Tim Burton i-au adus pana in prezent cele mai importante aprecieri din cariera. Cand mergi la Piratii din Caraibe la cinema, uiti tot si te lasi purtat de val. Astfel am facut si noi cand am fost miercuri seara sa il revedem (in 3D) pe indragitul capitan Sparrow la Sun Plaza.

10 5

Pe ape si mai tulburi este a patra parte din seria aparent interminabila a Piratilor, insa, din pacate, nu iese cu nimic din tiparul celorlalte 3 productii ce i-au precedat, Blestemul Perlei Negre, Cufarul Omului Mort si La capatul lumii. Aceeasi veche poveste cu aventura, acelasi Jack care isi improvizeaza evadarea din cele mai haioase si totodata dificile situatii, putina dragoste care sa ne aduca aminte ca vizionam totusi un film american, dar nu exagerat de multa, ca sa nu pierdem din vedere ca avem de a face cu o mana de oameni seriosi, fie ei si americani.

Noi suntem fanii declarati ai lui Jack Sparrow si ne-am dorit in mod expres sa il revedem la cinema in Pe ape si mai tulburi, cu atat mai mult cu cat stiam ca este distribuita si Penelope Cruz. In sfarsit, am crezut ca vom avea parte de un Johnny Depp precum ni-l aminteam din Don Juan DeMarco. Dar daca vreti foc si pasiune, va anuntam cu regret ca Sparrow ramane dedicat unei singure misiuni, aceea de a fi capitanul Perlei Negre, corabia care il poarta in varii aventuri pe mare. Cea mai vaga idee de amor se infiripa, culmea, intre un misionar crestin si o sirena, cuplul incercand sa compenseze absenta Keirei Knightley si a lui Orlando Bloom. Este adevarat, Jack Sparrow indragostit este la fel de SF precum o baba cu mitraliera, insa tare ne-ar fi placut ca scenaristii sa vina cu scene ceva mai originale.

7 3

Pe scurt, aceasta aventura il lanseaza pe Sparrow in cautarea Fantanii Tineretii. Din personajele deja consacrate ii reintalnim pe matelotul Gibbs (Kevin McNally), pe capitanul Barbossa (Geoffrey Rush) si pe misteriosul capitan Teague (Keith Richards de la Rolling Stones), tatal lui Jack.

Personajul negativ zace in Blackbeard, pirat temut de multi si care, intamplator, este tatal Angelicai (Penelope Cruz), femeia la care Sparrow tine probabil destul de mult, pentru ca devine foarte evaziv si fastacit cand e vorba de ea.

In materie de conflicte ii avem pe de o parte pe Barbossa si Blackbeard, care se rafuiesc pentru onoare si alte lucruri sfinte piratilor. In coltul opus, ii avem pe spanioli, foarte crestini (astfel incadrandu-ne in epoca in perioada inchizitiei spaniole), care vor sa distruga fantana (motiv foarte neconvingator si stupid, de altfel), pe britanici, care par sa se lupte exclusiv pentru a-l captura pe Sparrow, la fel de inutil precum o urmaresc vampirii pe Bella in Twilight, si echipajele de pirati, care isi urmeaza orbeste capitanii. In orice context, insa, miezul din fanta ramane Jack Sparrow, care lupta de unul singur pentru cauzele proprii, de care aflam abia foarte tarziu.

2 8

Avem parte si de personaje mistice, precum sirenele, corabiile care asculta de capitani si lanseaza flacari, si de cateva forme de zombie.

Prea multe nu va vom da in vileag, pentru ca desi este o alta aventura care urmeaza acelasi tipar, un nou episod din seria Piratilor merita vazut la cinema! Atata timp cat Depp il joaca pe Sparrow, filmul acesta va scoate bani si, deci, va merge inainte, oricat de cliesic ar putea deveni la un moment dat. Nu poate fi lasata de izbeliste armata de fani...

Obiectiv vorbind, ne-am fi dorit sa il vedem pe Johnny incercand si alte tehnici actoricesti de care il stim capabil. Chimia pe care o are cu Penelope Cruz nu este la fel de dezastruoasa precum cea cu Angelina Jolie in Turistul, dar nici nu scoate scantei. Poate acesta este si motivul pentru care nu s-a trecut la scene mai aprinse, scontandu-se doar reactia spectatorilor. Nu stim cine altcineva ar merita locul langa Depp in Pirati, dar clar am reconsidera varianta cu spanioloaica Penelope.

4 9

Ian McShane face un Blackbeard foarte convingator, atat de mult incat initial l-am confundat cu Gabriel Byrne. Ar fi fost o incercare si pentru irlandezul din Stigmata sa isi faca aparitia pe marile ecrane intr-un mamut cinematografic comercial precum Piratii din Caraibe. McShane este prin excelenta durul si raul intrupat in pirat, care nu isi dezminte defectele nici in clipa mortii.

Geofrey Rush, un actor pe care noi il adoram, mai ales de cand a facut un rol remarcabil in Discursul Regelui, pare sa il transforme pe Barbossa intr-un batranel senil, care isi poarta ultimele lupte si se face frate cu Dracu' (Sparrow & armata britanica), pentru ca altfel nu mai poate face fata. Ne e dor de maleficul Barbossa din Blestemul Perlei Negre. Am spera sa il mai revedem in postura respectiva.

Cuplul Philip (Sam Claflin) - Syrena (Astrid Berges-Frisbey), care isi doreste sa ii inlocuiasca pe Elizabeth (Knightley) si Will (Bloom), pare la fel de aruncat in eter ca si rolul Angelicai. "Daca prind la public, ii readucem" - pare a fi ideea scenaristilor. In orice caz, s-au lasat foarte multe porti pentru continuarea seriei, deci ii vom revedea intr-o forma sau alta in viitor.

6 1

Per ansamblu, daca doriti o rupere totala de realitate, sa trageti o portie serioasa de ras si sa il absorbiti din priviri pe Johnny Depp in rolul cel mai haios (in modul comercial al cuvantului, desigur), noi va invitam la film. Grabiti-va, insa, pentru ca are mare cautare!