Film - Kill The Irishman

da
Kill The Irishman este un film injectat cu testosteron, despre un personaj legendar din istoria crimei organizate din State. Un film bazat pe o poveste adevarata, dar romantata pana intr-atat incat ai impresia ca in fata ta nu mai sta un mafiot adevarat, care a trecut de la lider de sindicat, la hitman, recuperator si mafiot, ci un Robin Hood cu super puteri.

Cam asta ar fi singurul repros ce ar putea fi adus filmului, pentru ca in rest Kill The Irishman este un film cu mafioti foarte fun de privit, cu multa actiune, cu multe rasturnari de situatie, cu momente tensionante si cu personaje carismatice, de care ajungi chiar sa te atasezi.

Cel mai carismatic personaj este Danny Green (interpretat excelent de catre Ray Stevenson), personajul principal, care ajunge de la un simplu carcas din portul Cleveland, la unul dintre cei mai temuti oameni din oras, unul pe care nici mafia, nici politia nu-l pot rapune oricate bombe i-ar lega de masina (si ii leaga multe). Ray Stevenson intra excelent in pielea personajului dur, dar sensibil si cu o inima mare, si care aproape ca are un destin profetic, unul care in final ajunge sa schimbe in mod radical fata orasului.

Asa cum spuneam, filmul este o versiune romantata a povestii reale. "There's a little good in every Irishman" este o zicala un pic cam exagerata de catre regizor, care transforma biografia lui Danny Green intr-o oda pentru mafiotul irlandez care a sfidat mafia italiana, dar si justitia, fiind un criminal in toata regula.

Filmul ne arata evolutia lui Danny de la un simplu muncitor in portul din Cleveland, pana la un membru important al mafiei locale. Totul se complica atunci cand din prea mult orgoliu Danny ii spune unui mafiot well connected, Shondor Birns (Christopher Walken), sa fuck himself si cand nu poate sa restituie o suma importanta de bani imprumutata de la Tony Salerno (Paul Sorvino), un mafiot mai mare din New York.

Astfel ca se pune singur, din prea multa mandrie celtica, intr-o situatie din care nici cel mai bun prieten al sau John Nardi (Vincent D’Onofrio), un alt mafiot italian well connected, nu-l mai poate salva. Intreaga "legenda" a lui Danny Green este narata de catre un detectiv jucat de Val Kilmer. Danny supravietuieste multor tentative de asasinat si reuseste sa rada aproape jumatate din mafia italiana din Cleveland, insa, cum the big fish eats the little fish, cand mafia italiana din New York isi baga coada, totul se termina in mod tragic.

Kill The Irishman este un film foarte bun, mai ales pentru iubitorii genului, dar care nu se va ridica in niciun caz la rangul de blockbuster sau de capodopera (vezi The Godfather), dar care, mai mult ca sigur, va deveni un film cult apreciat de multi. De vazut, mai ales de cei care au nevoie de o doza revigoranta de testosteron.