Film - Hanna

I just missed your heart.
poster
Sunt putine blockbuster-ele care reusesc sa fie in acelasi timp si filme "artistice". Hanna reuseste sa fie un astfel de film: jucat excelent de Saoirse Ronan, Eric Bana si Cate Blanchett, regizat cu multa atentie la detalii si la imagine de catre Joe Wright, cu multe scene "wow!" si cu o coloana sonara superba, semnata The Chemical Brothers (o puteti asculta aici).

Imaginile si coloana sonora se imbina perfect, acesta fiind si punctul forte al filmului, avand un scenariu care in mainile altcuiva ar fi dat nastere unui simplu cliseu cu agenti secreti. Povestea e undeva intre Nikita, Bourne Identity si un pic de Leon. Hanna (Saoirse Ronan) este o pustoaica de 16 ani crescuta de catre tatal sau intr-un regim strict si intr-o locatie izolata de restul civilizatiei. Aceasta stie sa transforme cam orice obiect intr-o arma letala, vorbeste multe limbi straine si este maestra in multe arte martiale si tehnici de supravietuire, dar, ca mai toti super-agentii din filmele de gen, nu-si cunoaste identitatea/ trecutul/ cine este.

La fel cum in Bourne Identity, Matt Damon porneste in cautarea identitatii sale, fiind vanat in acelasi timp de catre asasini platiti sau agenti secreti, Hanna porneste si ea intr-o cautare atat initiatica, cat si de descoperire a originilor sale, lasand in urma ei multe locuri devastate si presarate cu cadavre. In timp ce tatal sau (Eric Bana) incearca s-o ajute in cautarea sa, malefica Marissa (Cate Blanchett) ii respira tot timpul in ceafa, incercand s-o prinda pentru a-i exploata puterile in interesul agentiei pentru care lucreaza.

Asa cum spuneam, Joe Wright este foarte atent la detalii, punand foarte bine pe pelicula, pe langa scenele de actiune, si scene mai dificile, cum ar fi atacul de panica pe care-l are Hanna atunci cand descopera pentru prima data o camera plina de aparatura electrica, cu televizorul aprins si ventilatorul mergand. In afara de suspansul pe care reuseste sa-l creeze si efectele vizuale care te lasa cu gura cascata, filmul mai reuseste sa si emotioneze atunci cand Hanna incepe sa se descopere si sa descopere lumea in care traim, fascinanta si plina de pericole. Un film care just misses your heart.