Echipa de soc (The A-Team)

They are the best, and they specialize in the ridiculous.

Daca va amintiti cu acelasi drag si nostalgie (ca mine) de baietii dementi din Echipa de soc (serialul din anii '80), remake-ul din 2010 nu va va dezamagi deloc. Inainte de a intra in sala de cinema pentru a vedea Echipa de soc ar trebui sa lasati acasa seriozitatea si sa fiti dispusi sa nu judecati prea aspru aventurile echipei "specializate in ridicol", altfel nu o sa va bucure in niciun fel scenele de actiune (brainless) trase de par in ultimul hal, dar foarte fun.

Hannibal, Faceman si Murdock sunt interpretati ca la carte (sau, mai degraba, intocmai ca in serial), de Liam Neeson, Bradley Cooper si Sharlto Copley, care se muleaza perfect pe personalitatile personajelor originale. Quinton "Rampage" Jackson este singurul care are probleme in a oferi o "versiune 2010" credibila a lui B.A. Chiar si asa, Copley are grija sa-l gadile il locurile care trebuie si sa transforme cuplul Murdock - B.A. intr-unul la fel de amuzant ca cel din serial.

Echipa de soc (The A-Team) Echipa de soc (The A-Team)

Filmul incepe prin a ne prezenta felul in care cei patru ajung sa faca echipa... de soc. Hannibal impreuna cu sidekick-ul/ucenicul sau, Faceman se afla intr-o misiune in Mexic si, ca de obicei, planul lor este pe punctul de a esua. In drumul sau spre locatia in care Faceman se pregateste sa fie transformat intr-o torta umana, Hannibal il intalneste in desert pe B.A. Baracus fugind de politia mexicana in dubita lui fetis (de ce, nu se stie). Cei doi isi arata tatuajele din armata si pornesc impreuna sa-si salveze camaradul aflat la ananghie. Se ajunge din bar (mexican), la spital (militar), unde il intalnesc si pe Mad Murdock, care se intampla sa fie un pilot de elicoptere excelent, dar cu ceva pitici pe creier. Chimia functioneaza perfect intre cei patru, asa ca impreuna reusesc sa duca misiunea la bun sfarsit, iar Hannibal poate sa-si fumeze linistit trabucul si sa se rasfete cu replica lui preferata: I love it when a plan comes together.

Timpul trece si dupa 8 ani de lucrat impreuna, cei patru sunt pe front in Irak, unde primesc o misiune secreta de la un agent CIA dubios si desi toata lumea le spune don't do it, Hannibal e mai degraba yes, we can! Misiunea este indeplinita cu mult stil, dar intorsi la baza se trezesc invinovatiti de moartea unui general si de furtul unor matrite de facut bani. Dupa 6 luni de inchisoare militara, baietii sunt gata sa evadeze pentru a-si reabilita numele. Si o fac in stil mare, cu o Jessica Biel (hot!) in rolul agentului aflat pe urmele lor si cu o slabiciune pentru Faceman, cu multe explozii si artificii (la propriu), sarind dintr-un avion in flacari cu un tanc pe care reusesc sa-l mai si piloteze in aer si multe alte scene exagerate pana la limita ridicolului, dar destul de cool.

Scenariul este previzibil si diluat, ca pentru un episod de doua ore din serialul clasic, dar pana la urma nu mergi la Echipa de soc pentru altceva decat, multa actiune absurda amestecata cu ceva scene de comedie, totul construit pe o poveste simpla si usor de rumegat. Iar in acest sens, Echipa de soc functioneaza mai mult decat onorabil - fun, explosive & brainless action