Despicable Me

Oh my God, it's so fluffy!

Ticalosii ne-au demonstrat din nou ca si ei pot fi simpatici si fluffy, atat de simpatici incat ne fac sa zambim fara oprire. Inca o data, am cazut victime personajelor negative, de data asta in animatia "Despicable Me".

Desenele au castigat teren anul acesta si dupa succesul unor filme precum Toy Story 3 si Shrek Forever After, Despicable Me a venit si-a infipt cireasa in varful animatiilor si a trecut lejer in randul preferintelor noastre. Ce-i drept, s-a intamplat ca fetelor sa le placa mai mult, pe cand baietii au fost rezervati in reactii.

Nu prea intelegem de ce, filmul a avut de toate: a avut si unicorni roz, dar si gadget-uri complicate si jucarii de baieti care isi doreau candva sa fie spioni sau raufacatori inteligenti. Despicable Me este o animatie mai pufoasa, cu puternice elemente de santaj sentimental pe modelul filmelor cu Shirley Temple. Chiar si asa, nu lipseste umorul inteligent si fazele comice la care o sa rada si pustiul care se uita pe Fox Kids, dar si cel care s-a uitat candva la Cartea Cartilor.

Spoiler Alert!

Intr-o lume in care a fi ticalos a devenit o afacere de sine statatoare, cu banca proprie si cu magnati in domeniu, Gru, jucat impecabil de Steve Carell, incearca sa nu-si piarda statutul de "cel mai mare raufacator". Din pacate, este depasit de tehnologie si de cei mai tineri care vin din urma si ii fura din lumina reflectoarelor. Ticalosul fara inima se foloseste de trei orfane ca sa faca jaful secolului: sa fure Luna. Dar, incet, incet, raufacatorul ajunge sa fie topit dupa cele trei creaturi cu ochii mari.

Despicable Me aminteste de multe filme in care fiintele mici si dragalase ajung sa schimbe niste insensibili, asa cum se precizeaza chiar in productia vazuta ieri in care una dintre fetite spune ca toata povestea asta cu noul tatic ii aminteste de Annie

Dar pe langa partea telenovelistica din animatie, lupta dintre Gru si Vector- raufacatorul momentului, este partea mai savuroasa din film. Cu ocazia asta, fiecare ticalos vine cu o miscare noua si cu o arma inedita ca sa-si intareasca pozitia pe harta nemerniciilor. Goana pe modelul soarece-pisica din film este antrenanta si energizanta, dar nici frenezia copilelor care par sa fie conectate la un butoi cu energie nu este de neglijat; ciudat, le vedem mancand dulciuri doar de vreo doua ori in film.

Minionii, cei multi negri mititei ai lui Gru par si ei tot pe pastile, avand o energie debordanta si vorbind non-stop pe limba lor. Animatia aduce multe elemente noi si toate sunt spre amuzamentul spectatorilor. La nivel de inovatii, Despicable Me vine cu peisaje noi, gadget-uri noi, decoruri SF si masinarii care, din pacate, nu credem ca vor vedea vreodata lumina zilei. In animatie exista si diverse referinte cinematografice la filme precum Annie, The Godfather si Star Wars.

La noi in sala s-a ras si, crede-ne, erau rasete de oameni mari. Pe noi ne-au distrat multe faze si am plecat de la film stiind ce o sa cerem de Craciun: un minion din fabrica lui Gru. Nu de alta, dar creaturile galbene si in salopete au super-puteri: fac de toate, lumineaza in intuneric si vorbesc foarte haios.

Animatia Despicable Me iti aduce cam tot ce vrei, chiar si luna de pe cer, dar iti aduce si o portie zdravana de umor, o poveste emotionanta si un decor care te plimba de pe pamant pana la cer. Noi zicem ca merita sa vezi noul val de ticalosi si asteptam sa ne spui daca si tu te-ai atasat de the bad guys asa cum am facut noi.