De neoprit (Unstoppable)

De neoprit (Unstoppable) este un alt film in care Denzel Washington se ocupa de recuperarea unui tren, sta mai mult pe scaun si incalca ordinele venite de la superiori pentru ca he's a chu chu god. Si da, de regie se ocupa Tony Scott, partenerul lui Denzel in alta capodopera feroviara 123 s-a furat un tren (The taking of Pelham 123).

Urmand legile lui Murphy, totce poate merge prost, o sa mearga prost... pana cand intervine eroul salvator. Cum se intrevede o raza de speranta, cum zbang! deturnare de situatie, toate falcile actorilor cad pe jos, apar lacrimi in ochi, reporterii jubileaza la fata scenei pentru ca au cu ce sa-si umple spatiul de emisie si locuitorii din diverse orase mai mici sau mai mari sunt evacuati.

Si totul din cauza unui tren, veritabil personaj negativ cladit dupa regulile unui criminal in serie - poti sa-l injunghii, sa-l impusti si sa-i dai foc si el tot o sa vina spre tine insetat de sange, care din cauza unor tehnicieni neatenti pleaca singur la plimbare, uitand franele acasa. Problema e ca trenul 777 (aparent mai malefic decat 666!) este un marfar plin cu substante toxice si explozive si daca se supara poate rade un oras de pe harta.

de neoprit
sursa imagini

De aici si dilemele si neintelegerile dintre personaje. Seful de post, jucat de Rosario Dawson, vine cu o propunere ce nu pica bine cu mai marii agentiei feroviare, care doresc sa scape cat mai ieftin din aceasta situatie. Doar ca planurile lor dau chix si singura salvare a companiei si a unor cetateni nevinovati este reprezentata de inginerul Frank Barnes (Washington), care tocmai ce a primit preaviz de la companie, si novicele Will (Chris Pine), care trece printr-un soi de divort cu scantei si a fost angajat pe pile.

Singurele momente de adrenalina sunt cele in care apare trenul, care spulbera tot ce stationeaza pe sine. In rest, majoritatea scenelor sunt statice, au loc fie prin birouri, cu oameni adunati prin fata monitoarelor, cu handsetul pe cap, panicati si speriati sau in cabina de tren, cu oameni care dau de manete si apasa pe butoane. Cu toate astea camera se misca foarte rapid, ca si cum cameramanii ar avea tremurici.

de neoprit
sursa imagini

Povestea nu este cine stie ce, cea mai buna solutie se doveste a fi prima la care s-au gandit, dar pe care au inlocuit-o cu planuri marete care esueaza, iar actorii se chinuie sa atraga simpatia spectatorilor si sa nu-i lase sa adoarma in scaune vizionand cliseu dupa cliseu. Bine, pana la urma prinzi drag de ei si ai vrea sa-i vezi cum isi rezolva problemele personale, nu cum sunt prinsi in explozia unui marfar.

Macar nu este un film plin de CGI, efectele speciale sunt destul de old school. In rest, nu poti zice ca e ceva demn de retinut in film. Daca vreti sa vedeti un film usurel, cu cateva scene de actiune si premisa unui dezastru iminent, atunci De neoprit este o varianta in caz ca sunteti fani Denzel Washington si vreti sa vedeti cat de carismatic poate fi in rolul unui inginer.