Dark Shadows - cronica de film

Pentru fanii Johnny Depp sau Tim Burton sau ai cuplului Depp-Burton (aflat deja la al optulea film impreuna), Dark Shadows este un film savuros, cu momentele sale bune, dar care si dezamageste. Inainte de lansarea filmului, Depp spunea intr-un interviu ca vampirii n-ar trebui sa arate ca niste fotomodele de lenjerie intima. Are dreptate, dar nici ca un Austin Powers gotic, scaldat in apele Familiei Addams.

Bazat pe un serial american din anii '70s, filmul ni-l prezinta pe Johnny Depp in rolul lui Barnabas Collins, un vampir ce cauta sa se razbune pe o vrajitoare geloasa (Eva Green) care i-a rapit umanitatea si care l-a inchis intr-un sicriu peste care au trecut 200 de ani. Barnabas este readus la viata in anii '70 si-si intalneste urmasii, un fel de Familie Addams, o adunatura ciudata, fiecare dintre ei cu demoni proprii, bantuiti si adusi in pragul saraciei de aceeasi vrajitoare.

Asa cum cred ca va puteti da seama, filmul ne-a lasat cu sentimente amestecate.

La plusuri: costumele, machiajul si decorurile - superbe si facute cu mare atentie la detalii si la estetica anilor '70; Resedinta Collinwood, realizata cu multa minutiozitate, intre lux si kitsch, plina de pasaje secrete si descrisa chiar de catre Barnabas in oda pe care i-o aduce pe la inceputul filmului. Eva Green este superba in rolul maleficei si alunecoasei vrajitoare Angelique Bouchard - infioratoare si irezistibila. Johnny Depp face un rol bun, este motivul in jurul caruia se invarte intreg filmul si reuseste sa hipnotizeze spectatorii inca o data prin personajul sau excentric si atent construit  - se afla in mediul sau, iar aici ne referim atat la spatiul pe care i-l ofera Tim Burton, cat si la ambientul gotic al filmului.

La minusuri: lipsa unei povesti coerente si multe gauri in scenariu; majoritatea personajelor sunt sterse, chiar daca jucate de actori buni, cum ar fi Michelle Pfeiffer. Nu de putine ori ni s-a parut ca este un film facut de Tim Burton imitand stilul lui Tim Burton, dar fara a avea coerenta si consistenta unui film de Tim Burton. Chloe Moretz, o stiti din Kick-Ass, unde a facut un rol bun, face in Dark Shadows un rol un pic cam fortat si jenant, de adoescenta in calduri si high.

De asemena, aparitia lui Alice Cooper este cam penibila si deloc necesara. Alice Cooper era cool in anii '70, dar nu acum cand are 64 de ani si incearca sa faca pe tinerelul. Si, nu in ultimul rand, Johnny Depp, care face acelasi rol de aiurit, excentric, dubios, pe care-l tot face de la Raoul Duke (Fear and Loathing in Las Vegas) incoace. Si ne-am cam saturat si ca in toata filmele lui Burton sa aiba fata vopsita in alb. O uitasem pe Helena Bonham Carter care este mai mult de umplutura.

Tragand linie, putem spune un singur lucru: Dark Shadows este un film de vazut, dar fara asteptari prea mari.