Crulic - drumul spre dincolo-cronica film

Crulic este o experienta cu siguranta irepetabila, care te uimeste si iti scormoneste emotiile cu tot ce poate un film de animatie: colajul de tehnici utilizat, muzica si vocea lui Vlad Ivanov., fara de care cu greu ne putem imagina pelicula. Va spunem de la inceput ca o astfel de creatie a regizoare Anca Damian ar merita sa nu fie ocolita in salile de cinema.

Povestea porneste de la un cazul real. In 2007 Claudiu Crulic este arestat pentru furtul portofelului unui judecator, in Polonia. Cu toate ca tanarul de 33 de ani avea dovezi ca in ziua furtului se afla in Italia, el nu a fost eliberat. In semn de protest fata de justitia oarba si indiferenta, Crulic decide sa intre in greva foamei. Dupa 90 de zile de greva, cu doar o incercare tarzie de hranire fortata care a dus la complicatii medicale, organismul lui Claudiu cedeaza.

Filmul nu se fereste si de ironii, intr-o joaca de-a rasu'-plansu'. Vlad Ivanov devine pentru o parte a filmului un Claudiu Crulic acorporal, care reuseste sa isi analizeze si sa ne povesteasca in dulcele grai moldovenesc, chiar si cu un usor umor, drumul spre dincolo.

Intram intru totul in viata personajului printr-un colaj de tehnici de care va spuneam la inceput, precum cut-out animation sau animatie 3D. Fotografii reale insotesc intreaga desfasurare a actiunii pentru a-l cunoaste pe Crulic cu de-amanuntul. In spatele tuturor imaginilor original compuse sta o munca de documentare pentru care Anca Damian ar trebui sa mai faca un film. "Recuperarea umana" este mesajul din spatele efortului depus de regizoare, asa cum ea insasi il descrie.