Contagion - cronica film

Contagion e un film destul de periculos: te infectezi repede cu virusul placerii vizionarii, dar cel mai tare te va lovi doza de realism cu care e tratat subiectul unui alt film apocaliptic. Da, e infricosator ca un virus poate pune capat capat unei natiuni intregi, dar Contagion nu numai ca te invata ca nu e bine sa pui mana la gura dupa ce abia ai coborat din autobuz, dar e si oarecum reconfortant in ideea ca exista atatea institutii care vor gasi la un moment dat un leac pentru epidemii misterioase...sau nu.

Contagion e periculos pentru ipohondri, dar si pentru amatorii imbarligaturilor conspirative, a acelor oameni care vad in orice boala o manevra a guvernelor de a tine suprapopulatia in frau. Thriller-ul nu numai ca mentioneaza cativa astfel de virusi cum e si H1N1 despre care au existat atatea teorii si para-teorii, dar aduce in prim-plan un nou virus mortal care distruge tot ce prinde.

Precum boala din film, si Contagion actioneaza repede asupra spectatorului, oferind inca de la inceput cateva scene soc si incepand ex abrupto cu niste secvente destul de dure. Continua la fel de senzational la nivel de poveste si de imagini, ca apoi sa incetineasca ritmul si sa ne lasa intr-o asteptare amara la fel cum face si virusul din film cu supravietuitorii.

Povestea e bine inchegata si pastreaza limitele decente ale unui realism pe care greu il intalnesti in filmele in care apocalipsa vine in diverse chipuri si forme. Pleiada de actori adusa in film ofera exact ceea ce cauti de la filme de genul: un joc curat, limpede, corect si fara exagerari.

Laurence Fishburne e exact omul pe care il vrei intr-o situatie de criza mondiala, Kate Winslet este exact persoana devotata pe care ai vrea sa te bazezi in cazul unei epidemii, Marion Cotillard e femeie cu o mare concentratie de umanitate pe care o vrei alaturi, Matt Damon e pur si simplu genul de om in pantofii caruia ti-ai dori sa fii si tot asa. Singurul personaj pe care l-am scoate din schema e Jude Law, blogger-ul frustrat si conspirativ, dar de care nu ne-am putea desparti la nivel fictional pentru ca a facut un rol amuzant si tare bun.

Astfel, regizorul Steven Soderbergh, a reusit sa faca din Contagion un "inca un film despre sfarsitul lumii", ci o productie desavarsita despre cum poate afecta o epidemie pamantul, de la abordarea micro si influenta acestui virus in cazuri particulare, pana la felul in care afecteaza intreaga lume.

Vizualurile sunt foarte reusite, personajele ofera exact povestea la care ne asteptam de la un teaser super creativ, iar filmul per total chiar devine contagios. Asadar, va poftim sa va contaminati cu microbul unui film bun pe care chiar merita sa-l vedeti. Contagion este din 30 septembrie pe marile ecrane.