Castelul din nori s-a sfaramat (The Girl Who Kicked the Hornet's Nest/ Luftslottet som sprangdes)

the girl who kicked the hornet's nest
Ultima parte a trilogiei Millennium, vine sa spele un pic rusinea dupa apaticul Fata care s-a jucat cu focul, dar in acelasi timp parca nu se ridica la acelasi nivel cu Barbati care urasc femeile.

Acest ultim capitol incheie povestea lui Lisbeth Salander (Noomi Rapace) si ii ofera dreptatea de care a fost privata. In partea a doua a trilogiei am aflat ca in spatele internarii ei intr-un spital de boli mintale sta o agentie secreta ce nu se opreste de la nimic pentru a-si apara interesele, printre care se numara si tatal lui Salander, Zalachenko, fost agent rus, care si-a tradat tara pentru a beneficia de protectia agentiei suedeze.

In ciuda incercarilor jurnalistului Mikael Blomkvist (Michael Nyqvist) de a-o ajuta, aceasta prefera sa isi faca dreptate singura si pleaca in cautarea lui Zalachenko pentru a-l ucide. Insa planul ei este dat peste cap de interventia fratelui sau vitreg, Niederman. Lisbeth este impuscata de Zalachenko si ingropata, dar peste noapte reuseste sa se salveze si sa il atace pe acesta cu un topor.

Internata in spital si in recuperare, Lisbeth risca sa ajunga in inchisoare pentru cele trei crime de care a fost acuzata. Iar de partea cealalta Blomkvist face tot posibilul sa desconspire agentia, sa scape cu viata din aceasta investigatie si sa o ajute pe Lisbeth. Insa amenintarile devin prea periculoase pentru partenera lui, Erika, care refuza sa il mai sprijine deoarece se teme pentru viata ei si a tuturor membrilor Millennium.

Mikael insa refuza sa o asculte si considera ca orice risc merita luat pentru a afla adevarul, desi sursa sa de informatii este ucisa de membrii agentiei si el si Erika sunt atacati in public. Cercetarile lui dau insa roade, ajuta autoritatile sa aresteze membrii agentiei secrete si avocata lui Lisbeth reuseste sa o scape de toate acuzele ce i se aduc.

Actiunea se petrece alert si intriga incepe sa capete contur si sens, oricat de ciudata a parut povestea din Fata care s-a jucat cu focul. Lisbeth isi continua rolul de martira si eroina in cautarea dreptatii, si reapare pe scena in varianta goth, cu creasta si plina de piercing-uri. Nu este nici cel mai perfect si nici cel mai moral personaj, se bucura de fiecare data cand atacatorii ei sufera si pentru ea razbunarea are un gust dulce doar daca e presarata cu acte violente.

Povestea fetei cu tatuajul in forma de dragon se termina aici, cu un final fericit in care toata lumea primeste ceea ce merita. Calatoria pana aici a fost una destul de complicata si intortocheata, dar care merita vazuta. Si daca nu sunteti fani ai filmelor europene, atunci ar trebui sa stiti ca pentru 2011 se pregateste o adaptare americana a trilogiei, in regia lui David Fincher, cu Rooney Mara si Daniel Craig in rolurile principale.