Captain America - cronica film

Captain America
A weak man knows the value of strength and compassion.

Captain America este INCA o poveste cu super eroi din benzile desenate de la Marvel care urca pe marele ecran sub forma unui blockbuster, popcorn movie. Cu toate aceastea este un film bun, mult mai bun decat multe filme din categoria sa (decat Green Lantern, de exemplu).

Spre deosebire de multe dintre filmele care pun accentul pe efectele spectaculoase cu care pot incarca o poveste cu super eroi, Captain America mizeaza si pe inteligenta si pe umanitatea personajelor sale. Exista, bineinteles, multe scene cu batai, explozii si tot felul de alte ingrediente "wow!", dar in acelasi timp regizorul Joe Johnston isi ia ragazul necesar pentru a da personajelor destula dimensiune si pentru a trata subiecte precum responsabilitatea care vine odata cu super puterile, ce inseamna a fi super erou sau pentru a lua peste picior patriotismul fals si fabricat - pe care insusi Captain America il promoveaza o buna bucata din film.

Steve Rogers (jucat bine de Chris Evans) este un pispiriu astmatic din Brooklyn, ramas orfan si al carui singur vis este sa-si serveasca tara. Chiar daca se afla in mijlocul celui de-al doilea Razboi Mondial, armata nu are nevoie de el. Dar perseverenta lui Steve atrage atentia unui om de stiinta, Erskine (Stanley Tucci), care cauta pentru experimentul sau un om cu toate calitatile lui Steve, pentru ca: A weak man knows the value of strength and compassion.

In peisaj apare si colonelul Phillips (Tommy Lee Jones, ce aduce un plus de valoare filmului) care se ocupa de programul secret de fabricare a super soldatilor. Cu ajutorul unui ser special, Steve castiga un corp de invidiat cu super puteri, ce atrage nu doar privirile femeilor, ci si pe ale spionilor nazisti. Acestia saboteaza programul de "creatie", facand ca Steve sa fie singurul super soldat si... inutil.

De celalata parte a baricadei il avem de Red Skull, super-nazistul interpretat de Hugo Weaving, ce are armata sa privata, o tehnologie net superioara americanilor si obsesia de a cuceri lumea - lucruri care-l fac pe Hitler sa para un mic copil. Pana cand Captain America si Red Skull ajung sa-si imparta pumni si one liners, Steve este transformat de un senator american in show-man pentru programul de recrutare.

O poveste de dragoste cu agentul secret Peggy Carter (Hayley Atwell) si disparitia in spatele linilor inamice a celui mai bun prieten il vor impinge pe Captain America sa-si depaseasca conditia de poster-boy si s-o imbratiseze pe cea de super erou.

Sigur ca povestea este mult trasa de par, scenariul este ca pentru un desen animat de pe Cartoon Network, dar cand e vorba de un film cu super eroi, asteptarile nu trebuie sa fie atat de mari la acest capitol. In schimb filmul are mult de castigat datorita jocului foarte bun al actorilor, plus efectele speciale.

O alta buba ar fi efectele speciale in 3D, care de cele multe ori nu au facut decat sa intunece imaginea filmului, fara a fi in sine prea spectaculoase, doar obositoare. O versiune mai clara, in 3D IMAX ar fi fost mult mai buna.

Daca sunteti fani ai filmelor cu super eroi, Captain America este un must see, mai ales ca la anul va aparea The Avengers, ce-i va strange la un loc pe: Iron Man, Thor, Hulk, Nick Fury si, bineinteles, Captain America. Iar filmul de fata este doar un prequel la ce va urma.