Bridesmaids - cronica film

De ceva timp, nu se mai fac comedii sustinute de altceva decat de un public majoritar care le va cumpara mai curand pe DVD decat la cinema. Asa ca atunci cand mai palpaie ceva haios la orizont, care intamplator are o nota de trecere pe imdb, noi mergem sa vedem despre ce este vorba. Curiozitatea si intuitia nu ne-au inselat nici de data aceasta - dupa doua ore de Bridesmaids ne-am dat seama ca nici nu ar putea fi o varianta mai buna de a petrece o dupa-amiaza tarzie de vara decat intr-o sala de cinema la o comedie americana pozitionata peste media kitschurilor haioase produse in masa la Hollywood.

Ce ne-a placut la acest film nu este neaparat suprafata peliculei, caracterizata de relatiile de prietenie, invidie, superficialitate etc. dintr-un grup de femei, pe cat afisarea pe intelesul tuturor a decaderii psihice si morale a unei persoane ce a avut de suferit in ultima vreme din cauza deja cliseicei recesiuni economice.

5 7

Povestea ne-o aduce in prim plan pe Annie, a carei viata a luat-o in jos pe panta foarte repede. Afacerea i-a dat faliment, isi pierde serviciul si e nevoita sa se mute inapoi cu mama ei, iar barbatul pe care si-l doreste alaturi (un rol care i se potriveste de minune lui Jon Hamm, leadman-ul din serialul Mad Men) este doar un aventurier interesat de relatii voyagere. Colac peste pupaza, cea mai buna prietena a ei din copilarie, Lillian, se marita si o roaga sa ii fie domnisoara de onoare alaturi de alte 4 prietene. Abia aici comicul real intervine.

8 1

Fiecare personaj din cele 6 femei care formeaza grupul "mireasa+domnisoarele de onoare" are o personalitate foarte bine conturata de scenaristi si toate 6 sunt diferite intre ele. Este adevarat ca vorbim aici de cateva tipologii exagerate, insa diversitatea este tocmai ceea ce ne-a placut. Mai mult, chimia dintre ele a fost suficient de credibila incat sa nu mai fim atenti la detalii regizorale si doar sa urmarim firul desfasurarii actiunii.

6 3

Dintre personajele secundare cel mai mult va vor pica cu tronc Megan (Melissa McCarthy, care in Gilmore Girls o juca pe vesela Sookie, portretizeaza aici echivalentul feminin al unei brute umane extraordinar de haioase) si Helen (Rose Byrne, actrita atat de apreciata pentru rolul din serialul Damages, este aici un soi de diva a inaltei societati, frustrata de relatia rece pe care o are cu sotul sau si care incearca sa isi cumpere intr-o forma sau alta prietenii).

Kristen Wiig, actrita care o joaca pe Annie, este o aparitie haioasa si cunoscuta deja de majoritatea americanilor care se uita la televizor. Pentru cei care nu stiu de unde sa o repereze, Kristen Wiig face parte din echipa showului TV Saturday Night Live. A-si face publicul sa rada este asadar specialitatea ei de cel putin 6 ani. De aceea rolul lui Annie a venit foarte natural in interpretarea ei si, trebuie sa spunem, Bridesmaids este primul lungmetraj in care Kristen Wiig isi dovedeste versatilitatea ca actrita de comedie.

2 4

Ce se poate intampla cand 6 femei cu personalitati diferite si puternice sunt puse in acelasi cadru? Iese cu scantei si tot soiul de intamplari comice care in orice alt context si cu orice alta distributie ni s-ar parea ieftine si rasuflate. Aici functioneaza. Nu va divulgam pasii pe care cele 6 domnisoare (impropriu spus, ca 3 din ele sunt chiar doamne) trebuie sa le parcurga impreuna, insa trebuie mentionat ca organizarea unei nunti este un haos din care numai un film de comedie sau unul horror ar putea beneficia.

De departe cel mai amuzant film al anului de pana acum, sau cel putin din toate cate am vazut noi, Bridesmaids este comedia greu de egalat de un alt film din aceesi categorie de anul acesta. Noi vi-l recomandam la cinema pentru a trai din plin senzatiile si a rade pe masura.

Va asteptam inapoi cu parerile voastre.