Battleship - cronica film

Rihanna: Mahalo, motherfu*kers!

Battleship este un film care n-are pretentii prea mari. Si este sincer inca din trailer in legatura cu ce-ti va servi: junk food pentru minte. Avem un scenariu slab, cu gauri prin care povestea aluneca de mute ori si te lasa cu semne mari de intrebare la sfarsit. Avem clisee cu nemiluita, astfel ca totul este iritant de previzibil si... patriotic. Mai avem o poveste de dragoste siropoasa, niste Rihanna ca sa mearga bine product placement-ul si un buget imens pentru efecte speciale care sa-ti tina mintea ocupata timp de aproape doua ore.

Am putea spune ca filmul e atat de prost, incat e bun. Dar sa nu ne grabim. Daca ai vazut Battle of Los Angeles stii la ce sa te astepti, doar ca de data aceasta totul are loc pe mare si nu mai avem in prim plan infanteria americana, care lupta impotriva extraterestrilor ce invadeaza Pamantul, de aceasta data e vorba de marina americana, in rest, acelasi lucru.

Nici intentiile lui Peter Berg nu au fost altele decat sa reuseasca un film la fel de prost, dar hipnotizant, ca Transformers. Din punctul nostru de vedere, a reusit. Pana si unele dintre navele extraterestre seamana cu masinariile din filmul lui Michael Bay, iar actiunea este la fel halucinanta si pompata cu adrenalina.

Taylor Kitsch (John Carter) il joaca pe Alex Hopper, un baiat destept, dar dezorientat, care se inroleaza in marina americana pentru o portie de disciplina, dar exercitiile din Hawaii iau o intorsatura neasteptata si acesta se trezeste infruntand o flota de pe alta planeta (cam ca si in John Carter). Extraterestri nu sunt foarte prietenosi, incercand sa distruga toate masinariile care-i ies in cale, iar printre ele se afla si nava pe care Hopper ajunge s-o conduca. Izolati de restul lumii printr-o cortina electromagnetica, batalia dintre extraterestri si marina americana incepe. In acest punct efectele speciale se dezlantuie si povestea pica in plan secundar - ce daca multe dintre actiunile extraterestrilor n-au sens, macar sunt spectaculoase.

Uitasem de umor, care de multe ori nici nu este intentionat, ci doar gafe si discrepante care te fac sa te ineci cu popcornul pe care l-ai rontatit pe pilot automan in timpul scenelor de actiune. De exemplu, ce parere aveti despre un echipaj de veterani din Al Doilea Razboi Mondial, la vreo 80+ ani, care se iau la tranta cu alien-ii de tip PredatorUn moment perfect pentru un product placement de Prostanol?

Un alt downer este faptul ca inca de la inceput Rihanna este de umplutura - un personaj secundar care ar fi putut la fel de bine sa lipseasca. Sa nu va asteptati la scene hot, tricouri ude sau lenjerie Armani, pentru ca lipsesc cu desavarsire din Battleship - nu si de pe pagina de FB a artistei.

Ca sa n-o mai lungim, oamenii castiga - sa nu strigati spoiler la un astfel de film, doar lucrul asta era de la sine inteles de la bun inceput. De vazut doar pentru efectele speciale si, eventual, pentru caterinca care poate fi facuta pe marginea filmului.